Vanor är svåra att ändra.

Förra året var det alltid söndagar som var den stora bloggardagen för både mig och Diana, men nu behöver det ju inte vara så. Så det var bra att hon påminde mig om att det faktiskt var längesedan jag bloggade. Så nu kommer det massor på en gång. Ska försöka få med lite scrapgrejer som jag har gjort oxå, det har blivit en del som jag inte har visat...
 
2013-01-07 Street
Trots att jag hade kört till jobbet fram och tillbaka så kände jag att jag vill åka mer. Jag tycker ju om att åka bil, att köra. Denna dagen var det dimma och mörkt. Det är sällan man bara är ute och nöjesåker, och det är ju bra, både för plånbok och miljö. Tog en liten extra sväng mot Skoghall och Hammarö. Ett litet hus dök upp bakom ett par trädstammar precis bredvid vägen jag åkte på. Det hela känns så spöklikt på något vis, och det är väl ljuset som gör det. Kanske kändes bilturen bra för att jag hade mycket att tänka på. Det rensar lite i huvudet faktiskt.
Började jobba efter ett härligt jullov. Kände mig utvilad och faktiskt ganska redo att börja jobba. Men oj vad tiden gick fort. Timmarna rann snabbt mellan mina fingrar och jag hann med en bråkdel av det jag hade tänkt mig. Men trots detta kändes det kul att träffa alla kollegor igen.
 
2013-01-08 Something beginning with 'T'
Tillbaka. Denna dag kom eleverna tillbaka. Vi träffades inte första lektionen med klassen och det kändes konstigt. Bara en sån grej som att dela ut pennor blev ett projekt, men vi har ju en Tavla att skriva på så det blev lite info där med. Vi körde igång efter schemat och det blev lite chockartat, tisdagar är min tyngsta dag så det gick i ett. Men det var trevligt att träffa kidsen igen.
 
2013-01-09 Paper
Jag tycker verkligen om papper. Papper och pennor har alltid varit något som tilltalat mig och det finns inget som jag så gärna köper som en ny penna. De behöver inte vara dyra eller märkvärdiga (även om jag gillar de oxå) de ska bara vara sköna att skriva med. Lite tyngd i dem. Nåja.... Har sedan jag gick på typ mellanstadiet haft brevvänner både i Sverige men även resten av världen. Så det är många skrivna rader som jag har skickat iväg. Köpte många fina brevpapper, för även det var viktigt. Nu har jag inga brevvänner kvar av olika orsaker, och det är en av dem jag verkligen saknar. Alltså, på riktigt! Nu för tiden får jag alltså använda papper på annat sätt och det blir då scrapbooking och att göra kort. Här är lite spillpapper för att visa min stora hobby. Kreativiteten tar sig i uttryck lite varstans. :)
 
2013-01-10 One o'clock
Detta var ju mitt under arbetsdagen och jag hade lektion med 7AD. Vi håller där på att lära oss om elden och denna dag eldade vi olika tyger. Att hålla på med eld, tändstickor och brännare i åk 7 är alltid lite nervöst...men det går ganska så bra tycker jag :) Här är ju en elev som håller handen stadigt iaf :)
Efter jobbet så åkte jag vidare till nästa jobb på läxcoachen.se det är otroligt roligt och inspirerande jobb. Även om det är samma sak som jag gör annars, så blir det ett annat. Det är svårt att förklara. Det är i alla fall roligt att se hur elever utvecklas.
 
2013-01-11 Water
Tycker inte det var längesedan som jag fotade en massa vatten. Det var visst tema förra året. Så jag visste inte hur jag skulle göra denna gång. Det löste sig automatiskt! I 8BD så bygger vi nu en massa med molekylmodellerna, vi jobbar med alkaner och har precis blivit klara med lite isomerer. Det är konstigt, men eleverna vill alltid bygga vatten, de gör det nog utan att tänka på det, de käner ju bara så väl igen den. Så det var bara att vara snabb med kameran.
 
2013-01-12 Surprise
Diana kom förbi en sväng och vi umgicks lite och jag fick julklapp av henne. Överraskning passar ju perfekt då. Fick en finfin burk att ha tops i, även om jag har hört att man inte behöver ha i burken det som står på. Det verkar ju helt otroligt konstigt. Burken är ju gjord fö en viss grej! Jag har många teburkar av detta märke och jag tycker de är supersöta. Så nu har 'samlingen' utökats och det har jag absolut inget emot. Det kommer nog smyga in sig lite burkar i köket framöver.... :)
Efter att Diana varit här åkte jag och hämtade paket, visste vad det var i det, men blev nöjd med att det var första säsongen av Game of Thrones som dök upp. Har sett det förut och det är helt sjukt bra. Helt makalöst bra! Så det blev en bra avslutning på kvällen.
 
2013-01-13 Circle
 Det blev lite scrap hos Helene idag. Kom dit lite sent och hann inte så mycket. Men inspirerad av Helene så tänkte jag mig att stämpla lite på bakgrunden. Lånade lite olika cirklar av henne och det blev riktigt bra. Har dock inte bestämt mig för titel på LO:n. Har tre olika förslag, och när jag rådfrågade Diana när jag väl kom hem så sa hon att jag kunde skriva alla tre orden som titel. Så det blev ett fjärde förslag. Så allt slutade med den blev ståendes utan titel än så länge. Men det var kul att träffa Helene och Maria och att bli lite inspirerad av dem. Ska försöka få lite tid vid pysselbordet. Det borde gå vägen kommande vecka.
 
Dagens plus: Maria och Helene
Dagens minus: Game of Thrones var bara en säsong...
Dagens fundering: Varför frostade jag inte av frysen?


Kommentarer
Fröken Finemang

jag har en sån där burk, jag har salt i min, bordssalt.
Tydligen ska de va hårspännen och hårnålar i......
men... äh, salt går väl också bra :D

2013-01-13 @ 22:20:37
URL: http://helperswedding.wordpress.com
Malin

Håller med dig om papper och pennor, det är superkul! Älskar pennor och skulle säkert kunna ha hur många som helst :)

2013-01-13 @ 23:39:43
URL: http://malinlorentzon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0