Allvarligt talat!

Jag är inte van vid det här med att vara sjuk på det här viset. Feber i tre dagar, idag har det inte varit under 37.5. Helt värdelöst! Har idag legat i soffan mest hela dagen, oftast under ett täcke för att jag fryser. Har tränat bröstkorgen genom att hosta omotiverat mycket, så nu känns det som träningsvärk....all träning är bra träning....tror jag?! Henligt min sovapp var natten till idag min bästa hittills, sömnkvalitén gick upp till 95%. Som jag minns det hostade jag jäkligt mycket, men men....då borde jag kunna få en till bra natt :)
 
Har bestämt mig för att inte jobba imorgon iaf. Lika bra att ta det lugnt imorgon oxå och se till att febern försvinner innan jag jobbar. Rösten hade nog inte hållt ändå märker jag... Får nog ta en kopp te nu. Så kan jag ju ta och sluta ynka mig själv oxå! (Men när ingen annan gör det :) )
 
2013-02-11 Entrance
I entrén på mitt jobb finns det såna här lappar. Det tog lite tid innan de kom upp, för vad skulle texten vara? "Inga nötter tillåtna!"? Då skulle ju inte jag kunna jobbar varje dag iaf ;)
 
2013-02-12 Where you ate lunch
Hemstudiedag för eleverna och arbetsdag för personalen. Jag, Mari, Caroline och Nancy bestämde oss för att käka ute. Rösti, biff och ajvar blev mumsmums det. Vissa dagar är det skönt att komma bort från jobbet och käka, och det är sällan det händer eftersom vi har lunch på så olika tider. Så det var trevligt.
 
2013-02-13 Walking
Tråkig snö! Gär till bilen, från bilen, till bilen, från bilen..... värdelöst! Vad hände med promenad varje kväll? Har ju inte ens något vettigt att skylla på, bara latmasken (ja idag då, jag är ju nära-döden-sjuk.....)
 
2013-02-14 Love is...
På skolan sattes det upp hjärtan med kärleksfulla budskap. Så vackert och så uppiggande. Det fick mig att le. Kärlek kan vara så mycket och det är så olika. Ja, jag är kär. Nej, jag är inte kär. Jag älskar. Jag älskar inte. Det beror på vad jag lägger för betydelse i orden, eller kanske vad du lägger för betydelse i orden. Men jo, jag är kär och jag älskar! Varje dag! Olika daker!
 
2013-02-15 Insida your fridge
Ja, såhär såg det ut den här dagen. Lite smått och gott....
 
2013-02-16 Perfect
Fick åka och köpa alvedon denna dag. Jag har ju aldrig något sådant hemma, men nu kände jag att febern blev för jobbig. Den låg runt 38. Tråk tråk! Men jag hade ork över att träffa Maria och fika lite. Det piggar ju upp. Så det blev en sväng till Råtorp och sedan Rusta. Varför vi åker dit är en gåta, men vi brukar ju göra det. Vi köpte inget, den här gången heller.....men det var snygga ljusstakar. Försökte övertyga Maria om att hon behövde nya kuddar med ett stort vargansikte på. Det var ju trots allt köp 3 betala för 2. Men hon stod emot. Sedan en sväng på Ica för att göra dagen helt perfekt. Juice, alvedon och soffhäng efter kompismys. Ja, det blev ju en bra dag även om jag kände mig matt.
 
2013-02-17 In your hand
När jag var typ två år la jag båda mina händer på ugnsglaset när mamma bakade. På den tiden var det bara ett glas vilket då betydde att jag brände mig väldans mycket. Jag har ärr i handflatan än, mest i vänster handen. Inget jag lider av, det bara finns där. Jag har även väldans många linjer i händerna, så någon som skulle spå i mina händer skulle väl få spatt. :)
 
Dagens plus: Alvedon och nässpray
Dagens minus: Smaksinnet är utslaget. Rösten verkar försvinna.
Dagens fundering: Jobba eller inte jobba? (Har nu bestämt mig för inte)
 


Kommentarer
Fröken Finemang

krya!

2013-02-17 @ 21:26:42
URL: http://helperswedding.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0