Bästa tiden är nu!

Det är faktiskt bästa tiden på året nu. När sommaren blir höst. Mörker men underbart soligt väder, härliga färger och härlig luft. Nu är hösten på gång och det känns helt okej. Jag är nöjd med livet, allt rullar på och det känns som om jag har lärt mig att väja för de där tuvorna som stjälper lasset.
 
...och blomman luktar choklad.
 
Vackra Lamberget
 
Mitt jobb är ju något jag verkligen trivs med, känns som om den här terminen har startat riktigt bra. Nya kollegor och nya elever och som alltid, nystart i mitt ordningsamma liv. "Alla papper ska in i pärmar på en gång, jag ska hålla min arbetsplats städad". Mycket nytt, men samtidigt är allt som vanligt.
.
Det är de otippade lapparna som piggar upp!
 
I somras var jag en dag hos Helene B och pysslade hela dagen. Åh vad trevigt det var! Det var längesedan sist, men det får vi minsann göra om. Det är ju roligare att göra det tillsammans. Kan ju vara något att ladda hösten med!
 
Manlig pedikyr
 
De här papperena återkommer jag gärna till, jag gillar dem massor. Men tror inte jag har så många kvar, men det är ju som det är. Det där med att behöva pedikyr verkar ju ligga i familjen, här är det min bror som täljer (?) lite i hälen med en riktig kniv. Helt galet enligt mig, men vad vet jag som kämpar på med pimpsten och fotcreme?
 
Styrketräning
 
Här är det papper som var med i ett kit som jag fick på Orustscrappen 2014. Passade finfint att stansa lite blommor i. Jag gillar ju det där med blommor, men trots det så känns det som om jag inte riktigt får till det. Men skam den som ger sig. Frankie-alfabetet använder jag inte så ofta, men jag tycker ju otroligt mycket om det.
 
ATC-tema;  1.Jag  2.Sommar  3.Valfritt
 
Helene B utmanade mig med att byta ATC. Det är ju väldans trevligt att göra ATC. Så nu har jag helt plötsligt, eller kanske inte helt plötsligt, hoppat på en swap på Stämpelsnack. Det ska bli kul att göra dem, har planerat in att göra det i helgen. Ska även göra ett kort att skicka till en släkting. Det är ju trevligt att sitta vid pysselbordet, men jag gör det lite sällan..... Det är så mycket som jag ska ha tid med nu när jag har börjat jobba, allt går i lite annan takt än när det var semester.
 
Dagens plus: Höjde cykelsadeln och det gör inte ont i knäna när jag cyklar.
Dagens minus: Allt mystiskt som hänt med schemat...
Dagens fundering: Ska jag hålla 20:e platsen i Turf som var månadens mål.
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0