Jag är sjuk!

Kanske inte helt otippat, igår var sex elever i min klass sjuka (och det såg lika ut i många andra klasser oxå) så det är väl något som går nu.  Började dagen med att hosta som en tok, så jag kollade ifall jag hade feber, det hade jag inte. 36.6 kan ju inte vara feber. Runt lunch kände jag mig hängig men det var ju bara att köra på, när jag väl kom hem frös jag som en hund, hostade fortfarande och jag hade 38.5. Nära döden med andra ord :) Lite te och sova blev det. Sedan slappa i TV-soffan och sova ännu mer. Idag har jag feber oxå. Blä!!!! Detta var inte planen. Men jag känner mig inte sjuk, men lite matt. Kanske kan man hitta på något kul en liten stund iaf. Kanske köpa något febernedsättande rentav.....har ju inget sådant hemma.... Ja, då var det en plan för dagen.
 
2013-02-03 Something beginning with E
Pysseldag med Maria och Helene. Otroligt trevligt. Inte för att jag fick något vettigt gjort, men ändå. Det är trevligt att bara umgås oxå. Maria är ju Esprit-tokig så då passade dessa ljuslyktor bra att fota.
 
2013-02-04 Hope
 Jag älskar Jan Stenmark! Det är så otroligt roligt och fyndigt. Har i många år haft kalendern hängade i hallen, årets lika bra som tidigare.
 
2013-02-05 Something I smell
Denna dag var det friluftsdag och halva dagen tillbringade jag i badhuset. Där har vi ju den typiska lukten av klor. Har tänkt mig att försöka göra laboration i kemisalen att just få fram den här lukten.
 
2013-02-06 Soft
 Det lenaste, det mjukaste, det bästaste, det mysigaste, det gosigaste. Tänk, Fritz är världens bästa katt!
 
2013-02-07 Your Name
Mitt namn på arabiska. Alla bokstäver fanns inte, men det här är det närmaste iaf. Jag tycker i alla fall att det ser snyggt ut.
 
2013-02-08 Something Orange
Mathias blev besviken när den randiga kepsen inte kom med, men mycket nöjd när hans tröja kom med i #fmsphotoaday
 
2013-02-09 Guilty pleasure
Allt kan man ju inte fota, men choklad kan man alltid fota. Konstigt nog gillar jag denna, jag gillar ju inte vanlig Japp, men om man slänger med lite hasselnötter blir det smaskens. Konstigt. Choklad är ju otroligt gott, i alla former. Eller vänta nu, den mörka chokladen med smak av havssalt och coctailtomater var otroligt äcklig. "This is how evil taste like" så att säga.
 
2013-02-10 3 o'clock
Städade i ordning på pysselbordet. Jag drar ju alltid fram en massa när jag pysslar. Men nu är det städat och fint igen, kanske stöka till det lite snart igen.
 
Sådär, nu ska jag ta mig en tekopp till..... snora lite.....tycka lite synd om mig själv....kolla tempen igen...ja, ynka mig som fasen helt enkelt. Som tur var övertalade Maria mig igår att köpa choklad, det känns bra nu. :)
 
Dagens plus: Mitt te är gott
Dagens minus: Jag är ju sjuk, hur mycket mer minus kan det bli?
Dagens fundering: Hur kan en människa vara en orm egentligen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0