Slapparsöndag de luxe

2013-01-14 Something yellow
Ja, det är ju lite gult där... Detta är en tavla som står på arbetsrummet, den har väl hängt någonstans, eller kanske en gammal elev som har gjort den. Jag vet inte mer än att det står Kicki 76 på den. Men jag har alltid gillat det. Från första gången jag såg den så är det något med den som tilltalar mig. Vet inte vad det är, men den gör mig alltid glad. Så det är väl bra att ha den på arbetsrummet. :)
 
2013-01-15 An ordinary moment
Det är ganska vanligt förekommande att jag dricker te och pratar med Diana på msn. Ja, man kan nog säga att det händer varje dag. Vanligt förekommande att vi gör det samtidigt oxå. Tepaus. :) Det är trevligt. Vi köper ju till och med te ihop. Det är egentligen konstigt det där med att umgås vida datorn. Jag och Diana lärde känna varandra via scrapbookingen för många år sedan och träffades på träffar och sådär. Vi hade lite mailkontakt i början och sedan började vi prata på msn. Det gör vi varje dag. Som alla vet så är det väldigt lätt att "prata" via datorn, och det gör vi, utan och innan känner vi varandra (kan man väl säga...). Konstigt att inte ha träffats oftare egentligen. Men hur det än är så uppskattar jag våra stunder tillsammans och vi har ju otroligt roligt ihop. Tack Diana, för allt! :)
 
2013-01-16 Two Things
Hämtade mitt nya körkort. Ja, vad ska man säga. Det där med att ta såna där uppställda foton är inte min grej. På det gamla körkortet skulle man ju visa örat och båda pupillerna skulle synas.....jodå, det ser ju naturligt och avspänt ut. Ett foto man kan skrämma små barn med. Det nya fotot är iaf bättre....men .....ja......jag är ju glad iaf...
 
2013-01-17 Ready
Hela dagen gick utan att jag kände mig helt ready, så att säga. Det var väl först när tänderna var borstade på kvällen som jag kände mig klar....så det fick bli dagens foto... Inte överdrivet roligt kanske. :)
 
2013-01-18 Shadow
Elever som jag undervisar frågade om denna fotoutmaning. De frågade varför jag gjorde det. Vem som bestämde teman. Självklart frågade de även om dagens tema. De gav mig då detta foto. Skuggor är alltid fascinerande. Ibland är de mer spännande än det de bildas av. Eller är det ljuset som de bildas av?
 
2013-01-19 Delicious
Det finns inget som går upp emot en skål med pistagenötter. Det är ursmaskigt. Allt med pistage blir per automatik lite bättre. Så denna kväll när jag ville ha fredagsmys (trots att det var lördag) så blev det pistachiooooooooos. Det är så man måste säga det.....det är svårt att bara nöja sig med pistage. Pistachiooooo är halva mitt superhjältenamn.... Andra halvan talar vi tyst om!
 
2013-01-20 Something you saw
Det första jag la märke till idag när jag drog upp gardinerna i mitt sovrum var att det hade kommit mer snö. Inte mycket, men lite. Just nu vill jag ha 20cm snö och 8grader kallt. Så kan det vara så, varken mer eller mindre, till mars, och sedan kan våren komma och snön försvinner bums. Inget slask och tjafs! För övrigt har jag och Diana ägnat åt att titta på Game of Thrones tillsammans (via msn). Sjukt bra serie....snart börjar säsong 3, inom räckhåll. Det ser jag fram emot! Men trots att jag har sett massor med avsnitt har jag hunnit med tvättstugan, färga håret, scrappa, diska, laga mat, fixa matlådor, lyssna bok, prata i telefon länge, bädda rent i sängen.....jag är ett under av effektivitet (när jag vill).
 
Dagens plus: Glada nyheter som får mig tårögd!
Dagens minus: Jag kom ihåg mina naglar lite för sent för stämpling.
Dagens fundering: Hur ska det gå för Stark...... Winter is coming!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0