Nu är visst lovet slut...

 Det går fort när lovet väl är här, men jag klagar inte för jag har haft ett riktigt bra lov. Jag kom snabbt ner i varv och jag känner mig verkligen utvilad. Redo att börja jobbet imorgon, men samtidigt känner jag mig inte alls redo. Tog med mig en hel del jobb hem, inför den kommande vårterminen, men har gjort väldans lite. Men jag har hört folk säga att man ska vara ledig på sitt lov, och då är det väl så då. Då är jag lugn för då har jag gjort rätt. Imorgon däremot kommer jag inte känna samma lugn. :) Men, imorgon är en annan dag. Nu ska jag njuta av resten av kvällen!
 
2013-01-04 The View from Here
Var inte på något bra humör denna dagen. Det bara kändes blä på något vis. Kan inte sätta fingret på vad det var, och det spelar väl inte så stor roll egentligen. Jag satte mig och scrappade Februari 2011 och den fotoutmaningen som jag och Diana hade då, ett foto om dagen. Det var väldans kul att få det gjort. Men det är ju svårt att göra det, för det är svårt att få plats med alla fotona. Så hur man ska variera alla tolv månader vet jag inte än. Men det blir väl ett kommande bekymmer :) Fotona är helt sjukt bra på att hjälpa minnet, så 2011 blir nog ett år som blir lätt att komma ihåg. Nu är det dags att framkalla fler månader och få mer gjort....
 
2013-01-05 Movement
Träffade Diana idag för att gå en sväng på IKEA. Jag var på soffjakt och Diana var på lampjakt. Jag vet nu vad jag ska köpa och är nöjd. Diana köpte en lampa men blev inte helt nöjd. Inte enkelt alla gånger. Jag har nu bestämt mig för att köpa en 3sitssoffa, för att sedan känna in om jag vill ha schäslong eller fåtölj (det lutar allt mer och mer åt fåtölj). Helene nämnde fotpall.....ja....why not. Så nu ska jag fixa till så jag blir av med den gamla soffan jag har nu på ett smidigt sätt och får hem soffan på ett lika smidigt sätt. Planer är i satta i verket.
Efter IKEA blev det lunch på Oliven. Jag tänkte att det kunde vara kul att ha Diana som foto eftersom jag hängde med henne halva dagen, så jag bad henne röra på sig.....och det gjorde hon ju, på ett mycket avslappnat sätt.....lite väl avslappnat kanske.....men men....hon sa att fotot var okej så.....då så :)
 
2013-01-06 Mine
Lamberget är alltså den stadsdel i Karlstad som jag räknar som min. Trivs otroligt bra här, gillade redan detta ställe när jag flyttade till Karlstad 1999 och lärde känna Cecilia som bodde här. Just den här skylten som jag fotade idag fanns det en hel del planer för kan jag lite mystiskt säga. Men den pryder sin plats tycker jag.
Har idag städat bort spåren från julen, eller kanske inte städat så himlans mycket, men julen är borta i alla fall. :) Har för övrigt fått mycket husliga sysslor gjorda idag och fick ett trevligt avbrott med kompisfika på eftermiddagen. Så det är ju en bra dag. Bäst av allt, dagen är inte slut än!
 
Dagens plus: Körkortsförnyning inskickad
Dagens minus: Alla bubblorna
Dagens fundering: Soffa! Schäslong? Fåtölj? Fotpall?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0