Fredagsmys med raggsockor och Craft Stamper

En bra fredag. Det rullade på på jobbet, har skrattat mycket där, trots allt. Även om jag höll på att sätta morgonteet i vrångstrupen. Det är härligt med kollegor som får mig att förstå att världen är stor som en tändsticksask.
 
När jag kom hem idag så möttes jag så klart av en liten lurvig katt, men oxå av den underbara tidningen Craft Stamper på hallmattan. Härligt att bläddra i den och inspireras. Har hittat ett par projekt som jag vill prova. Ska försöka ta mig tid i helgen, har lite andra planer men det har varit en knölig vecka så jag behöver rensa huvudet med pyssel. Har ju fått foton på sötaste Sigrid så det kan nog bli något med det. Ska väl börja med att städa lite kanske. Men inte idag. Inte en fredag. Då är det soffhäng som gäller.
 
2013-01-29 Grow
Här är en fin liten blomma som nu växer så det knakar, jag hoppas på lite blommor nu till våren. Den här har jag fått av elever i min förra klass som en liten ursäkt. Så gulligt och så omtänksamt! Den betyder mycket på något vis!
 
2013-01-30 Down
En dag när det kändes som om allting bara gick neråt. BLÄÄÄÄÄ! Vissa dagar är bara såna och det är svårt att sätta fingret på det. Bara att gå vidare, eller som man kan säga, "Men grin då!".
 
2013-01-31 Yourself
Vaknade lika tidigt som vanligt eftersom detta var en jobbdag. Jag såg att mitt öga såg lite rött ut, så jag skulle bara kolla hur det såg ut. Hejsan hoppsan! Det gjorde inte ont alls, och jag blev inte ett dugg orolig. Förstod att det var ett blodkärl som brustit och det går ju över av sig själv och det försvinner ju på ett par dagar. Men det ser ju läbbigt ut. Men när jag tittade rakt fram och inte tvingade upp ögonlocket på det där viset så syntes det knappt. Kan hålla med om att är det läskigt, men samtidigt är det ju coolt på något vis.
 
2013-02-01 Fork
Ordet tilltalade mig inte alls. Så fotot blev inte så kul det heller..... Bara en gaffel.....och jag blev påmind om att jag borde olja in handtagen igen...... Det kanske jag kan göra i helgen.....möjligen....
 
2013-02-02 Pattern
Det vackraste mönster jag vet är paisley. Jag har alltid gillat det. Jag vet inte vad det är som tilltalar mig så, men det är liksom....ja.....formen kanske... Eller något. Inte så mycket att fundera på. När jag bestämde mig för att tatuera mig så var valet enkelt, självklart skulle en paisley täcka ödlan jag gjode för längelängesedan. Att lägga med färgerna lila och turkos kändes även det helt naturligt. :) Även om jag var väldigt nöjd med ödlan när den var nytatuerad så känner jag att paisleyn är mer rätt. Jag är mycket mer nöjd med den. Vilken tur att jag kom iväg till sist. När jag tröttnar på min paisley så får jag dras med den ändå, annars blir det ju bara en stor svart blobb... :)
 
Nu får det räcka för idag. Nu ska jag fortsätta att slappa på fredagskvällen. Kanske till och med ta en kopp te och läsa lite i Dingo Dingo. En helt knasig bok! Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig!
 
Dagens plus: Glada skratt på jobbet med kollegor och elever.
Dagens minus: Näsblod helt oförtänkt.
Dagens fundering: Dax att skaka liv i myrfarmen?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0