Vecka 40 - I Köket

 
Veckans tema har varit I köket. Ett ganska lätt tema egentligen, jag har funderat lite på hur jag ska variera temat, men hade svårt att bestämma mig.... så ja.... Här kommer veckans foton.
 
I köket lagar jag ju min mat. Här en laxpaj som var riktigt mumsigt. Jag lagar alltså mat, men jag ägnar mig även åt bakning i köket. Detta är ju något jag tycker är jätteroligt, men kanske inte alltid så kul alla gånger när man ska göra till sig själv. Så jag tycker det är trevligt när jag får besök och jag får greja i köket.
 
I köket ska det snart bli nya gardiner. Har hittat detta underbara tyg som passar bra till väggarna, till stolarna och bäst av allt, det passar bra till mig. Ska bli kul att höstifiera köket lite, det är lite vårigt där nu med gardiner med rosa pelargoner på. :)
 
I går hade jag och Maria pysseldag i köket. Det är bästa platsen att sitta på när vi är två som ska pyssla. Men det blev inget foto förrän Maria hade åkt hem... Jag var väl inte så himlans produktiv, men man kan ju skynda långsamt. Jag har lite på gång...men ibland är det svåraste beslutat att ta vilket alfabet man ska använda till titeln. :)
 
Dagens plus: Tvättat, jobbat, slappat, umgåtts med Heléne....har hunnit med mycket.
Dagens minus: Hann inte allt ändå...
Dagens fundering: Långt hår? Kort hår? Halvlångt hår? Vad ska jag göra med eländet?
 


Kommentarer
Fröken Finemang

jag är med i dagens plus!
*stolt*

jag han också med en hel del idag. tom fått upp gardiner :D

2012-10-07 @ 21:48:30
URL: http://sjuttiopannorsbloggen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0