Vecka 45 - Symmetri

Denna vecka har det handlat om symmetri.
 
Det här är en stickad tröja som jag verkligen älskar. Jag har haft den i många år (tänker inte ens berätta när jag köpte den, SÅ gammal är den!) och den är underbar att använda. Nu var det ett tag sedan, den hänger dock i hallen. Jag gillar det flätade mönstret och ja, det är väl symmetri i den här bilden? :)
 
Tegel är fint. Jag gillar det. Om jag någonsin kommer ha ett eget hus så hoppas jag att det blir ett tegelhus. Vackert i olika nyanser, gammalt som nytt. De vackra tegelhusen i Danmark är något jag länge brundrat och fascinerats av.
 
Det har varit mycket bil senaste tiden, så då letade jag upp ett symmetriskt bilmärke.
 
Nu ser jag fram emot en ny vecka med nya foton och nya saker som händer. Niorna är ute på PRAO och det brukar ju betyda luft i schemat, jag har dock lovat att vikariera en hel del så det blir ungefär som en vanlig vecka. Men snart går jag in i perioden där jag har ledig period från NO åk 7. Då ska det äntligen lugna sig lite och det kommer väl kännas skönt att jag fram tills dess jobbat mer än 100%, blir skönt att gå ner i tid. Perfekt inför betygssättningen. Har vilda planer på matriser, ska försöka utarbeta bra till nästa termin...det är inte så enkelt som man kan tro.
 
Dagens plus: Ska snart åka till Helene och göra julkort, ska bli superkul!
Dagens minus: Jag kommer inte hinna lyssna klart på Keplers senaste bok, den är mycket bra (hittills i alla fall :) )
Dagens fundering: Varför inte säga det du menar?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0