Vecka 24 - Serier

Den här veckan var det serier som var i fokus. Min första tanke var "tecknade serier", min andra tanke var "tv-serier". Inget kändes direkt lockande så dagarna gick.... Så fick jag helt plötsligt ett förslag från en elev "Men ta foton så att de bildar en serie.". Skitbra! Så så fick det bli. Jag har därför 3 serier med 3 foton i varje...visste inte riktigt hur jag skulle räkna det hela.... :)

 

Serie 1 kallar jag för Skolavslutning. Det har varit det stora temat i min vecka. Allt har kretsat kring detta! Så först kommer fotot på alla nior som slutade på Tegnérskolan detta läsår. Sedan var vi inne i kyrkan på själva skolavslutningen. Efter detta var det middag på Hotellet för eleverna och sedan hoppade de upp på ett flak och åkte runt Säffle ett tag. Ungefär som att ta studenten...men de kallar det visst grundenten. :) Dagen efter detta så träffades vi igen för att dela ut betyg och för att gråta en skvätt och för att säga hejdå. En glad men sorglig dag. Emma i klassen har gjort två filmer som  gör att man alltid kommer minnas 9A :)



Jag vet att det kommer nya ungar, en ny klass och jag vet att det kommer bli toppentoppen, men just nu så saknar jag dem. <3

Tillbaka till mina foton!

Serie 2 kallar jag Färga håret. Nu syns det inte så mycket skillnad i färg på fotona, men i verkligheten så blev håret mörkare och mer lila. Hade jag kunnat välja hade jag bara gjort det mer lila, inte mörkare..... men det är svårt nog att göra det lila. Så så fick det bli. :)

Serie 3 kallar jag för Bil. Behövde fylla på spolarvätska....det är väl ungefär vad jag klarar av när det gäller bilar. Gillar att det i displayen står vad som behövs, ALLA fel borde poppa upp där. Då skulle man inte behöva lyssna efter konstiga ljud, eller försöka märka andra grejer som inte märks.... :)

Sådär, det var mina serier det där.

 

Idag fick jag höra att min blogg blivit tråkig. Inga foton på sådant jag skapat, inte något roligt om mitt liv...bara fokus på fototriss. Så nu ska jag försöka bättra mig! Har blivit inspirerad att börja pyssla igen, det sitter hårt inne men nu är det snart semester så då ska jag försöka mig på lite tid vid pysselbordet...jag ska bara...... :)

 

Dagens plus: Spontanfika med Maria

Dagens minus: Jag hann inte

Dagens fundering: Varför känns det som om även jag har sommarlov trots att jag har arbetsdagar kvar?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0