Orustscrappen 2012

Lördagen efter midsommar är det alltid dax att ta sig till Orust för en heldag med scrap och stämplar. Detta var tredje året som jag var med, och det är ju en väldans trevlig tradition. Så jag hoppas verkligen inte att detta var sista gången.
 
Det var jag, Lena och Maria som skulle åka neråt tillsammans och även resan är ju en trevlig grej. Även om jag inte förstår mig på det där med att stanna och fika vid en mack vid vägen. Om man nu MÅSTE stanna och fika/käka frukost kan man inte göra det på ett trevligare ställe? Men mina vänner säger att det är tradition att stanna vid macken. Så det är inget att fundera på...
 
Vi kom fram i god tid och väl inne i lokalen så var det bara att dra igång att pyssla. Jag hade redan innan bestämt mig för att göra ett speglingskort, så jag hade packat ner grejer för det. En av korttävlingarna var att man skulle maska stämplar och använda sig av minst tre olika stämpelmotiv. Så det passade perfekt.
Här är kortet jag gjorde.Det är stämplar från Vilda Stamps, Stampscapes och Cherry Pie Art Stamps. Jag har använt distressdynor och StazOndyna och jag har färglagt med Adirondackdynor. Det här kortet gav mig faktiskt en första plats i tävlingen. Blev sjukt stolt och glad! Fick finfint pris från Papper&Sånt. Fick sånt kletguld, vad det nu heter...som jag har kollat på flera gånger....nu kan jag verkligen prova det och leka loss. Skojigt!
 
Jag gick sedan över till att göra en LO efter en skiss.
 
Såhär blev resultatet. Det är foton på ett av mina brorsbarn när han hade grillat marshmallows. Hittade papper som blev perfekta, trots att jag hade köpt papperet med stjärnorna på för den andra sidan så är jag inte sämre än jag kan ändra mig.
 
Efter att inte har fått ur mig något och knappt kännt att det varit roligt att göra något på pysselfronten så kände jag att nu kom allt tillbaka. Nu var det skojigt igen. Att vara omgiven med en massa andra pysseltokar kändes helt underbart. Känns bra att det kommit tillbaka, jag var faktiskt orolig på riktigt ett tag...
 
Tävlingarna fortfor och jag gjorde ett kort efter en skiss.
 
Det är stämpel från Paper Makeup Stamps och jag tycker den är helt sjukt söt. Kanske är motivet lite svår använt. Men detta fick bli ett pigga-upp-kort som säkert kommer till användning. Jag frångick skissen ganska så mycket, men men....så gör jag ju ofta, Svårt att få något gjort utan en skiss, men när jag väl kommit igång så kikar jag inte ens på skissen. :)
 
Så gjorde jag en LO till. En om känslan att ha sommarlov.
 
"Även fröken har sommarlov" blev titeln på den. Årets sommarlov firades in i soffan med vitt vin och jordgubbar.
 
Efter detta så började med min och Marias egna utmaning. Att scrappa med ett av de första papperena vi köpt. För det är ju så, vissa papper sparar man, av olika anledningar. Det är för fint för att skära sönder, det är inte tilltalande längre, man hittar inga foton till det eller vad det nu kan vara för ursäkt. Jag tog med mig det här papperet.
 
Jag köpte det 2005, precis när jag hade börjat. Jag tyckte det var jättefint och köpte två stycken. Det ena har jag använt i en receptswap och nu var alltså det sista kvar att göra något med. Jag tycker fortfarande att det är jättefint. Jag hann inte göra något klart, men jag har skurit sönder hela papperet, valt foto och är på gång. Det får bli en annan gång. För vips hade ju klockan blivit 22 och det var dags att fara hemåt. Helt knasigt, det hade redan gåtttolv timmar.
 
Det var trevligt att träffa pyssliga vänner som jag inte träffar så ofta eftersom vi bor långt ifrån varandra, men det är alltid trevligt att ses och byta några ord och idéer.
 
Vi packa ihop våra grejer och packar bilen full och åker iväg. Väldigt snart hör vi ett läskigt flappande ljud. Från däcket. En bit har liksom lossnat. vi finner på råd, vi klipper bort den! Men flappljudet var kvar och det kändes lagom skoj att vi hade 20 mil kvar hem. Vi bestämde för att svänga av vägen vid nästa avfart och ta ett beslut. Sagt och gjort!
 
 
Vi hörde alla av oss till våra bilkunniga i släkt och bekantskapskrets. Jodå, jag kände att det var en lös remsa där inne. Vi fick nu motstridiga råd. "Ingen fara, kör lugnt bara. Blir det punka så blir det, då måste ni byta däck!" eller "Det där ska ni inte köra på!". Vi valde köra sakta och försiktigt och ta oss hem. Vi började diskutera hur bra vi var på att skifta däck. Vi var överens om att vi klarar det, men att det är bättre om någon annan gör det åt oss.
 
Vi insåg snart att 50km/h var inte en acceptabel hastighet och sanbbare än det gjorde flappljudet oss obehagligt till mods. Vi svängde in vid första bästa mack i Trollhättan och där stod det minsann en Vägens Riddare. Han var väl inte helt förtjust i att skifta däck åt oss med gjorde detta ivrigt påhejade av oss.
Så med nödhjul på åkte vi vidare.....i 70-80km/h. Hemresan blev ju lite längre än planerat. Men det viktigaste var ju att vi kom hem helskinnade. Det gjorde vi ju!
 
För mig som är lite siffernördig blev jag lite glad över trippmätaren när vi väl kom hem. Tankade i Trollhättan (trippmätaren nollställs) sedan åkte vi då hem till mig och parkerade på gatan för att inte råka skrapa sönder något framtill i den.
 
Rätt snyggt att pricka in exakt, tycker jag själv. :)
 
Nu var klockan mycket och det enda som piggade upp oss var att det var ljust...igen... men det hade aldrig blivit riktigt mörkt. Det var nog som mörkast i Trollhättan, när myggen bet oss och regnet droppade ner.
 
Dax att dra sig in och sova lite. Kommer fram till porten och ska knappa in koden.
 
Varför måste den sitta på en av knapparna som jag ska trycka på? Blåste till på den så de virvlade bort och sedan blev det lite telefon med Maria som åkte vidare till Kristinehamn och sedan somnade jag gott efter en trevlig och rolig dag. Hur det än var så höll vi humöret uppe iaf och vi ska åka nästa år igen. (Ska komma ihåg att anmäla mig på en gång!)
 
Dagens plus: En promenad i solen.
Dagens minus: Känslan av att tiden inte räcker till.
Dagens fundering: Varför hänger det en harkrank i taket?


Kommentarer
Fröken Finemang

kill the harkrank mvh din mordiska vän
P.s va mysigt inlägg! o bra att de gick bra!
p.s1 va snyggt det är härinne!

2012-07-03 @ 20:45:53
URL: http://sjuttiopannorsbloggen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0