Vecka 4 - Väder



Veckans tema blev Väder. Det är ett roligt och spännande tema, vilken vecka som utom vecka 4 2012. Denna vecka har varit jämngrå mest hela tiden. Det har varit svårt att få till några foton som har passat bra. Det skulle ju vara norrsken under veckan, det hade jag gärna sett, och fotat. Men då kom molnen i vägen, så vem vet vad jag annars hade haft för foton. :)


Vädret (minusgrader) har ställt till med en vattenläcka precis där jag bor, precis där jag ska köra ut med min bil. (Samma som förra året....). Så det läcker vatten, som tydligen är varmt, men det fryser höga kanter runtom, så det är spännande att köra bil. Parkerar nu på vägen för att inte köra sönder bilen (mer). Har även gjort en anmälan så nu har de varit här och tittat, hackat is, satt upp koner och det är inte så mycket vatten längre.... Man kan ju alltid jobba mot vädrets makter.


Det snöade vackra snöflingor en dag. Snöflingor är så vackert. Inte en enda som är lik den andra....svindlande tanke!


Idag kom solen, äntligen blå himmel! Det vackra vädret lockade ut många på Mariebergsviken för en skridskotur. Jag som är livrädd för isen stod bredvid och tittade. :) Skönt med lite sol på eftermiddagen iaf. :)

Dagens plus: Att solen äntligen kom fram.
Dagens minus: Jag har glömt papper på jobbet så jag har inte kunnat skriva omdömen.
Dagens fundering: Varför valde jag en film som inte var så bra som jag hade hoppats?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0