Vecka 1 - Skugga

Den nya fotoutmaningen för 2012 har rullat igång. Det är jag och Diana som gör detta tillsammans. Diana har teman i en burk och planen är att det dras ett tema på söndagen och så börjar utmaningen på måndagen och så bloggas de tre fotona på kommande söndag.

Vecka 1 fick tema Skugga

Det har varit konstigt att inte fota varje dag, eller ja det har jag ju gjort. Det här med dagens foto har jag inte helt släppt, det blir oftast ett sådant oxå. :)

 

Jag har valt att tolka temat på följande sätt

Växten i sig är ju fin, men jag gillar nog skuggan bättre. Kanske för att där syns inte de gulnade bladen eller de ställen som Fritz har varit och tuggat på..... :)

 

Att duscha i lila ljus piggar upp må jag säga. Skuggorna blir oxå roliga

 

Om man har världens finaste glasmonster hängandes i fönstret så får man fina skuggor.

 

Nu är ett nytt tema draget och det kommer fler fototriss nästa söndag. Däremellan kommer det nog lite julkort tror jag....

 

Dagens plus: Sortering sortering och sortering. Det är ljuvligt att få sortera! :)

Dagens minus: Lite ångest över att gå upp 05.33 imorgon....

Dagens fundering: Kan det vara lika bra att vara tyst även om man har mycket att säga?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0