En ny skärmaskin

Idag har jag köpt mig en ny skärmaskin. Visste inte riktigt vad jag ville ha, men när jag såg att Ljuva Änglar hade den nya modellen av Fiskars så slog jag till. Jag har ju hela tiden varit nöjd med den jag har haft.



Såhär ser den ut. Det ska tydligen vara titanblad till den, som jag hoppas hålla längre. Men de är säkert dyrare så.....det går väl på ett ut. Men det är ju bra linjal på den och pra med streck längs med hela skärmaskinen. Så det blir nog toppen detta. Har ännu inte provat den, men det kan jag ju göra imorgon.

Kanske i något av de ny vårfärgade papperena jag passade på att köpa tillsammans med skärmaskinen?

 

Jag fick ju post häromdagen. Ett kuvert där man inte kunna avsändaren. Men när jag öppnade det och fick se

förstod jag direkt vem det var ifrån. Min bror! Han ogillar ju skarpt allt som smakar lakrits. Jag däremot älskar ju saltlakrits. Så jag provade en.....men näe....detta var ingen höjdare. I konsistens som nöt-creme men med salmiaksmak. Sedan såg det ju ut som.....ja....kletigt snus...

Har ätit en, bjudit bort två....har tre kvar. Kanske kan de komma till användning framöver? Eller kanske inte...

 

Har gjort en somrig LO på Tanja som hoppar från stenen utanför somarstugan. Den som vi alla klättrat upp på (eftersom den var stor som ett litet berg) och sedan handlöst kastat oss ut för stupet. Jag verkligen älskar det där somriga papperet med skarpa färger. Köpte på mig många så de dyker upp titt som tätt.

 

Lite julkort kanske? :) Det är väl raka motsatsen till somrigt iaf. (Stressfotade så de är inte skarpa av någon anledning...suck...)

 

Det var det det.......nu sängen snart dax att gå upp igen..... GÄSP!

 

Dagens plus: Nya skärmaskinen

Dagens minus: Att bli rädd för väckarklockan

Dagens fundering: Hur ska jag lyckas med fototriss denna vecka?

 



Kommentarer
Elwa

Jamen, använd kletet till att baka med! Blanda i en smet till kladdkaka med choklad, det blir supergott... Lakrits och choklad gifter sig! Jag har också gjort glass med lakritssmak.

Intressant att höra vad du tycker om skärmaskinen!

2012-01-31 @ 07:08:07
URL: http://verksta.blogspot.com
Sara-SaGam

Hua, den där krämen vet jag inte...jag gillar också lakrits, men den så läskig ut...

2012-02-02 @ 21:12:11
URL: http://sagam.blogg.se/
Angela

Är du nöjd med din nya skärmaskin nu när jag anar att du testat den lite?



Gillar också lakrits, men just den där blir jag inte så sugen på faktiskt...

2012-02-04 @ 22:44:12
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0