De sista fotona från 2011

2011-12-12


"This is how PURE EVIL tastes like". Hade med mig soppa till lunch och skulle köpa en smörgås i cafeterian, tyvärr var alla mjuka mackor slut men jag tog en sån här istället. Första och sista gången! Det var helt vanvettigt otäckt. "Cream cheese" trodde jag var färskost men det var istället något konstigt kletigt som ändå var mjöligt i konsistensen. Åh fy! Det var hemskt!!!! Det var en erfarenhet jag gärna hade varit utan....

2011-12-13


Ett underbart luciatåg på jobbet.

2011-12-14


En helt otroligt rolig bok. Jag skrattar och skrattar. Det är från Kalle Linds böcker och det är så otroligt roligt. Alla ni som har Storytel, lyssna! Ni andra, köp Kalles böcker!

2011-12-15


Jag kan ta att folk skäller på mig om jag förtjänar det, men annars kan det faktiskt kvitta.... Denna dag skulle jag in en snabb sväg på mitticity. Parkerade bilen vid älven och gick för att betala min parkeringsavgift. När jag står där och lägger i mynt så flaxar något vitt till i ögonvrån och jag får känslan av att jag fått en fågelskit på axeln. Men det hade jag inte (som tur var! :) ). Jag förstod inte vad det var jag hade sett så jag brydde mig inte mer än så. Då kom det en kvinna och sa till mig 'Du tappade visst något!' och jag vände mig om och såg då en papperslapp på marken. Jag har aldrig något papper i mina fickor så jag svarade kvinnan 'Nej, det var inte jag...'. Hon svarar mig då 'Jo, det kom från din ficka!'. Bara det var ju en omöjlighet! Men jag gick slokörad tillbaka och tog upp lappen. En lapp om att jag skulle försökt betala parkeringsavgiften med kort, vilket jag inte gjort. Men men.....jag plockade ju upp skräpet iaf :)

2011-12-16


Min mamma kom med en otroligt rolig sägning "Det är bara fett och humbug sa han som stekte kalvsylta". Ett otroligt roligt uttryck! Så när det var julbord på jobbet var det ju självklart att det skulle bli ett foto på just syltan (som jag inte tycker.....). Ett otroligt gott julbord var det och det var trevligt att laga mat tillsammans.

2011-12-17


Lussebullsbak. Gjorde lite lussebullar att ta med hem till Tranås vid jul. Dessa var sjukt smaskiga!

2011-12-18


Postar årets julkort till mina nära och kära.

2011-12-19


Har slagit in lite paket som ska delas ut till kollegor på avslutningsdagen.

2011-12-20


Julfirande med Maria. Vi träffades på Råtorps Cafe och fikade och sedan bytte vi julklappar. Otroligt trevligt. Sista gången före jul som vi kunde träffas.

2011-12-21


Skolavslutning! Äntligen! Sjukt skönt! Här är några från min klass som ivrigt väntar på att få gå till kyrkan för avslutningen. Vi går alltid klassvis dit med två facklor per klass och det är en trevlig känsla att traska iväg i mörkret. Som ni förstår är det en mycket uppslupen stämning. Detta år var det lite lite lite snö på marken och möjligen lite i luften.

2011-12-22


Åkte hem till Tranås denna dag. Skönt att få komma hem. Mamma hade vunnit dessa två nagellack och hon gav dem till mig. Vilken trevlig för-julklapp! Det bruna lacket åkte på på en gång. Det grönglittriga är ett lack so man kan måla på andra lcak för att få lite glitter på dem. Det får komma till användning en annan gång.

2011-12-23


Dax att klä julgranen. I vår familj kör vi inte med färgtema eller less is more. Hos oss är det massor med kulor. Alla kulor har sin historia. Dessa är några av mina favoriter. Gamla kulor som funnits i släkten länge. Min mamma 'samlar' på julkulor och det köps nya varje år. Glittriga och färggranna. Som vanligt blev granen det finaste vi någonsin har haft. :) Jag har själv ärvt denna fascination för julgranskulor och jag har en stor kartong med kulor på vinden. Men eftersom jag inte är hemma över jul så har jag ingen gran, men en vacker dag så :)

2011-12-24


Hemma hos Gustav och Oscar i väntan på tomten....

2011-12-25


Var på besök hos Anna-Karin, Andrea och Joakim. De har skaffat sig två übersöta katter, Chucky och Stina, som låg och gosade i soffan på en fårskinnsfäll. Sicka sötnosar! Det var trevligt att umgås med Anna-Karin, det var väl hundra år sedan sist.... Vi käkade, fikade, glodde på film och pratade skit i största allmänhet. Hann färga håret på Andrea oxå. Det fick mig att tänka på att mitt eget hår borde färgas....

2011-12-26


Nu kom sista brorsbarnet på besök. Tanja visade glatt sitt pekbok med ljud. Här är det hunden och den låter Vov Vov. :)

2011-12-27


När det bara var jag, mamma och pappa kvar i stora huset så var Fritz lite mer avslappnad. Vi slappade framför TV.n och kikade på ett par avsnitt av Huset Elliott som mamma fått i julklapp. Vilken bra serie det var. :) Det var mysigt och lugnt och skönt.

2011-12-28


Tillbaka i Karlstad igen. En stor hög av reklam, julkort och grejer mötte mig på hallmatten. Borta bra men hemma bäst, det var skönt att komma hem till sina egna grejer igen. Känner mig utvilad och avstressad. Tänk vad lite Tranås-luft kan göra :)

2011-12-29


Fick ett duschmunstycke som ändrar färg efter temperaturen i duschen. För att få duscha i lila så får jag ha lite varmare än jag brukar, men det är det värt. Sjukt fint!

2011-12-30


Lite spontanfika med Anna, Mattias, Anna, Joakim, Sven, Klara och Hannes. Det var bra familjen Olsson-Eriksson som saknades, men de fick inte plats :p Det var väldigt trevlans att kunna samla ihop så många på en gång. En bra avslutning på året.

2011-12-31


Nyårsafton! Gott Nytt År! Må 2012 innehålla stora och små saker att föreviga på olika sätt. :)

Ja, det var allt det..... 365 foton. Tänk att både jag och Diana höll ut hela året. Vissa dagar har det varit svårt att få ett bra foto men lika många dagar har jag fått välja vilket foto jag ska ta....

Inför 2012 ska vi inte fortsätta med detta utan vi övergår till fototriss. Vi har tillsammans valt ut 52 teman, en del enkla men en hel del svåra, där vi ska fota tre foton på samma tema per vecka. Det ska bli spännande! Diana har varit ambitiös nog att göra en fin burk med alla teman i och så dras det varje söndag en lapp som blir temat för kommande vecka.



Det blir en ny utmaning som jag tror kan inspirera och få mig att fundera lite på fotona. Ska bli kul. Det hade kännts tomt utan en fotoutmaning 2012.

Dagens plus: Att vakna till en vintervit värld, äntligen!
Dagens minus: Lusten att städa pysselrummet har inte infunnit sig. :)
Dagens fundering: Varför ska det vara så svårt hela tiden???


Kommentarer
Sara-SaGam

Vad duktig du varit på fotoutmaningen. Det har varit kul att få följa ditt år i foton.

2012-01-01 @ 20:22:30
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0