4 arbetsdagar...

...och jag ligger redan efter. Men hur är det möjligt? Jag förnyar, förbättrar och försöker effektivisera allt. Det tar alltid mer tid än vad jag tror... Men jag räknar med att det kommer att bli bra när det blir klart (om hundra år...).

Det har varit bra att börja jobba igen. Kul att träffa kollegorna och det var toppen att träffa ungarna igen. Igår hade jag en sådan där dag att jag kände att jag har världens bästa jobb. Det som är mindre bra är att klockan ringer så himlans tidigt...och det är mörkt. Det är nu jag dalar in i 'höstdepressionen', det är först nu som mörkret tynger ner mitt humör. Folk säger att ljuset är på väg tillbaka och varje dag är en dag närmre våren, och visst är det sant, men jag känner det inte.....alls....

Julsakerna har iaf fått försvinna upp på vinden igen. Känns lite skönt på sätt och vis. Har nu fina lila stolar i köket (tack mamma och pappa för det :) ). Ny klädsel är trots allt ett billigt sätt att göra nytt. Sugen på nya tapeter oxå, men kanke bättre att ta den dyra supersupersnygga tapeten jag har suktat efter i många år och göra något enklare i köket. Nåja, en ny lampskärm fick piffa köket lite.

Har städat och sorterat och grejat i pysselrummet, bara att sätta sig och göra något, men det blir inte av. Vet inte varför egentligen. Men jag hoppade på en hantverksutmaning på facebook (av alla ställen :)), så nu under 2012 ska jag göra något hantverkligt till de fem första personer som kommenterade den statusen och nu har jag tre so komenterat. Det ska bli kul. Jag har redan idéer i huvudet och jag försöker tänka lite utanför boxen. Inte helt likt mig, men någon gång ska väl vara den första.

 

 

Några julkort som skickades ut i vårt avlånga land. På något vis känns julen väldigt långt borta, och det är den ju om man tittar på 2012, men det känns som hundra år sedan jag var i Tranås. Skumt. Nåja, på väg hem från Tranås fick jag ett uppdrag, som jag löste galant. Ett foto var det och ett foto blev det.

 

Inte alltid enkelt att foto och köra bil samtidigt. Kanske ska man inte ens använda mobilen när man kör...men.....det blev ju inte ens ett bra foto, men uppdraget är slutfört. Detta räknas inte som ett Vita-Stenen-Uppdrag, vad hände med dem? Det blev visst inga fler...eller? Kanske dax att skaka liv i en trevlig tradition. På tal om tradition så har jag ju ett ATC att fixa till. Hmmm..... kanske det kan bli något för morgondagskvällen?

Har haft ett par födelsedagar att uppmärksamma och då har jag gjort dessa två kort.

Detta kort blev till Sven som endast önskade sig fred på jorden. Han fick jorden, freden får han fixa själv :) Jag tror han har börjat, men jag är inte säker.

Inte helt otippat var det en 30åring som fick detta kortet. Har fler planer för siluetten. Den är otroligt fin. Ska nog ta och kolla in Cherry Pie och se om det kommit något nytt fint.

 

Dagens plus: Promenix

Dagens minus: Att jag har sparat hemjobbet tills nu...

Dagens fundering: Och nu då?

 



Kommentarer
Fröken Finemang

blogg!

i love it.

o på en torsdag! älskert än mer!

2012-01-12 @ 21:28:50
URL: http://sjuttiopannorsbloggen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0