Vecka 6 - Metall



Veckans tema var metall. Jag hade så många idéer när jag valde temat men när det nu väl blev draget så kändes det inte alls så lätt.

På väg till jobbet. Varje morgon upp, varje eftermiddag ner. Det är väldigt häftigt de dagar det blåser mycket, och vinden ligger rätt. Räcket som man skymtar uppe till vänster blir som en vindorgel. Mäktigt ljud.

 

 

Jag fascineras av konstnärer som kan forma metall precis som de vill. Här får det symboliseras av statyn "Sola i Kallsta" av skulptören Herman Reijers. Det är så mycket jag skulle vilja prova inom det konstnärliga, men jag inser mina begränsningar.

Om jag åtminstone hade lärt mig att svetsa så kunde jag ju göra såna här gubbar som Stefan och Björn gjorde till mig för många många år sedan (pojkarna borde väl vara 25 i dagsläget....). Jag var vikarie för dem i Elevens Val teknik och de valde fnissande muttrar och sågade plattjärn och gick och svetsade och jag fick inte titta. De valde även rundstav så den passar perfekt i muttern. Vilka sköningar! Jag fastnade för dessa gubbar och de hänger faktiskt uppe på väggen än. Så mycket jobb de la ner för min skull liksom. :)

 

Dagens plus: Jag har fått väldigt mycket gjort

Dagens minus: Näsan är röd och fnasig efter många snytningar.

Dagens fundering: Varför kan de politiskt aktiva (intresserade) på facebook inte heja på sina egna istället för att smutskatsa de andra? Alla gnäller bara om hur dåliga de andra är.....lyft fram det som är bra så kanske jag kan bli imponerad!!!



Kommentarer
lenislenis

Vilka undrbara gubbar! Förstår mkt väl varför du har dem hängade uppe på väggen - störtsköna!

2012-02-12 @ 21:54:00
URL: http://lenislenis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0