Vecka 49 - Plast

Den här veckan har det handlat om plast.
 
På jobbet använder jag parafilm och det är ju ett helt suveränt material. Tänjbar plastfolie kan man säga. Smidigt att försluta bägare och sådant med. Det tål även hyfsat mycket kemikalier. Det är väl det som jag har mest nytta av på jobbet när man ser till materialet plast, att det är så tåligt mot kemikalier.
 
En av mina grannar verkar ha provat tåligheten i plastkasse. Att ställa en soppåse på balkongen är inge bra idé, fåglarna gör hål på den hur lätt som helst och vips har man sopor lite varstans.
 
Jag gillar egentligen inte plastblommor, och har länge varit motståndare till detta fenomen. Efter att inte ha fått något att överleva någon längre tid i mitt pysselrum så införskaffade jag dessa och de är ju gröna och fina året runt. Men de är ju inte så himlans snygga, men man får ju tänka lite längre än så ibland....
 
Dagens plus: Fika med Maria och Helene
Dagens minus: Det blev bara skrutt med tvättstugan
Dagens fundering: Dax att öppna chokladkalendern? :)
 


Kommentarer
Diana

Bra bilder ju!

2012-12-09 @ 20:37:41
URL: http://sayurii.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0