Vecka 14 - Skyltar

Jag var ju bortrest i söndags så blogginlägget kommer lite sent, men bättre sent än aldrig. :)

Veckans tema var iaf skyltar. Inte helt enkelt, men here goes!

 

 

I mitt trapphus så är förstås sopnedkasten borta men skyltarna sitter fortfarande kvar.

 

 

Här svänger man in för att komma till mina föräldrars sommarstuga. Två naturreservat i närområdet, det passar ju perfekt för mig och min famlj som är naturintresserade. Vi åker gärna och tittar andäktigt på en liten blomma som är fridlyst. Det är inte alla som förstår sig på detta beteende. Men jag tror bestämt att detta har legat till grunden för att jag valt den yrkeskarriär som jag gjort. Ångbåten har jag åkt många gånger från stugan och till Tranås, men nu var det många år sedan sist. Det är alltid trevligt att se dessa skyltar efter ett antal timmar i bilen.

 

Var hemma hos en god vän som har kissekatter, en fin skylt på dörren talar om vad som väntar besökaren. Men nu är kissekatterna så stora att de inte alls sitter vid dörren och väntar. Istället så låg de och vräkte sig i en säng och var mest intresserade av att njuta av solen och lite klapp och gos.

 

Dagens plus: Huset Eliott

Dagens minus: Dagens post

Dagens fundering: "Unikum kallas ett föremål som är det enda i sitt slag." Jag har tänkt mycket på det idag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0