Vecka 13 - Inspirationskälla



Veckans tema. Detta var inte enkelt direkt, även om jag tog mina tre foton i början på veckan. :)


Ett tänkvärt ord, ett motto, eller en sägning (ett ord jag tackar Jessica för och det är ju användbart i alla lägen :) ) som inspirerar till att tänka positivt. Denna gång på festisförpackningar. Man kan hitta det stora i det lilla, det gäller bara att vara uppmärksam.


Var med åk9 på Karlstad Universitet under veckan. Dels blev väl eleverna (förhoppningsvis) inspirerade av detta besök. Men jag blir ju inspirerad av dem. Detta är min stora inspirationskälla i mitt jobb, mina elever. Nu är jag klassföreståndare för en åk9 och det kommer återigen bli sorgligt att släppa dem, samtidigt som jag påminns om att min förra klass nu tar studenten och att jag snart får ta emot nya sjuor. Galet!


En annan stor inspirationskälla är så klart mitt pysselbord. Nu när jag äntligen fått till bran småförvaring för mina grejer känns det otroligt skönt. Att sätta sig här och bara ha alla grejer framför sig är otroligt inspirerande. Just nu är det dock lite mycket på jobbet så jag har inte riktigt ron att sitta. Därför är det bra med lite små pysselträffar, förra helgen var det Bengtsfors och kanske blir det bara en liten med Maria snart. Vi har i alla fall pratat om det. :)

Dagens plus: Den braiga känslan jag har.
Dagens minus: Att helgen gick så snabbt!
Dagens fundering: Film-mys ikväll?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0