Det blåser på månen...

...och även i Värmland. Helt galet mycket blåser det idag.

2011-05-23


Vi har fått ett första utkast på schema inför nästa läsår. Det brukar ju bli femtielva versioner så man kan väl ta detta med en nypa salt. Men det kan väl vara en start iaf. Nytt är att vi kommer ha utökad schemaram, vilket gör att vi har skoldagar till 15.20 varje dag. Som pendlare betyder det ju längre dagar, och det är ju inget positivt... Men det blir ju mer luft i schemat, och det är ju skönt det med. Vi får väl se vad det blir. Det är mycket att tänka på och väga in.

2011-05-24


Har börjat på en ny bok på Storytel. Otroligt fiffig uppfinning! Det är ju väldigt smidigt att kunna lyssna när man vill och snooze-grejen är perfekt. Ja, jag är bortkollrad! Är nu inne på min tredje bok. Läste Svinhugg förra sommaren och nu tar jag bok två i serien om Mirjam och Hervor.

Jag har gjort ett grattiskort. Använde min nya die från Tim Holtz och fick ut en finfin gubbe. Den embossade jag sedan och målade med akrylfärger. Papperet och den fina gemstjärnan kommer från kittet jag fick från Karin. Stämpeln kommer från Nordic Art Stamps och är embossad i orange distressEP.

 

Just nu ligger fjärilspapperet från Karin överst i högen.....så jättefint och det kommer nog hamna på mitt nästa projekt. Jag har dragit igång en utmaning på Stämpelsnack.se där man ska använda stämplar som man inte använt förut. Jag inser att jag köper stämplar och ibland blir de liggandes...det är en dum taktik! Så nu ska jag ta tag i det. Jag har en idé i huvudet, där är det lila, ansikten och påfågel. Kan kanske bli något....

 

Dagens plus: Powernap med Fritz

Dagens minus: Att datorn på jobbet strular hela tiden och sätter käppar i min undervisning

Dagens fundering: Kommer naglarna hålla sina fina till skolavslutningen?




Kommentarer
chruss

Håller med du, finfin gubbe!!!

2011-05-24 @ 21:27:37
URL: http://chruss.blogg.se.
Karin

Kul att se Agneta! Jättefint! Jag gillar umbrellaman skarpt jag oxå. Själv frossar jag just nu i mitt nya alfa Magnolia ;-)

2011-05-24 @ 21:41:35
Sara-SaGam

Gillar kortet och eftersom jag också, konstigt nog ;-), har en del stämplar liggandes som jag inte använt så hoppar jag på din utmaning.

2011-05-25 @ 22:36:02
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0