Nu är det sommar på riktigt!

Senaste tiden har all min tid och ork gått till mitt jobb. Mycket att hinna med innan skolavslutningen. Men trots allt så hann jag med allt jag skulle göra, även om mycket blev gjort i absolut sista minuten....

Men vi får väl börja där vi slutade förra inlägget...

2011-05-25

Powernap med Fritz. Trött och sliten efter jobbet. Sova 30 minuter, det funkar bra. Fritz kommer skuttandes direkt och kan inte tänka sig att lägga sig bredvid, måste ligga på... varmt och mysigt :)

 

2011-05-26

Nytt nummer av skoltidningen. Otroligt duktiga elever i nian som gjort sitt sista nummer. Detta fick mig sugen på att försöka fortsätta en skoltidning. Det är ju otroligt roligt. Samarbete med svenskan kanske? Får se om det går att lösa...

 

2011-06-27

Snart på väg till jobbet.... Regnet vräker ner och jag bara väntar. Sista dagen innan långledigt...ljuvligt skönt!

 

2011-05-28

Äntligen passade det in med fika hos Sven och Anna. Underbart söta Klara snurrade runt i sin sommarklänning. Vi ska ta och pyssla med glitter och sådant en dag. :)

 

2011-05-29

Frustration på hög nivå. Så nära...men så långt ifrån....

 

2011-05-30

Fika med Diana på Cafe Råtorp.

 

2011-05-31

Nybakade Pletzale. Ett bröd från min barndom! En klasskompis mormor bakade detta goda bröd och efter många många år så hittade jag ett recept, dock på spanska... Men med hjälp av Jessica så blev det ett recept som man hjälpligt kunde förstå. Mina pletzale blev dock lite för tjocka, men det går ju ändra till nästa gång.

 

2011-06-01

Maria hälsade på och vi pysslade tillsammans. Stora diskussioner om grodor, pussar och prinsar...

 

2011-06-02


En tripp till Säffle och en sväng i källaren på jobbet... Jag trodde det var en flygande robot, någon sa smärgel. Vem vet?

 

2011-06-03

Skepp o'hoj! Efter att ha spelat badminton med Anna såg blev det fika i solen på Café August. Ett mycket trevligt ställe i sommarsolen. Men trevligast var ju sällskapet, och bättre blev det när Mattias och Hannes kom oxå. Såg tyvärr ingen sjökapten!

 

2011-06-04

Besök i Mariebergsskogen med allra sötaste Hannes. Detta var före våffla och sylt :) En härlig dag i solen!

 

2011-06-05

De är stora och de är många. Getingarna alltså. De kommer in till mig och jag slår ihjäl dem.....

 

Pust, det får räcka med uppdatering för ikväll...resten av fotona kommer snart..... jag ska bara :) Det är fredag och det har varit en vecka med många sena kvällar så nu är jag sjukt trött. Så det får bli lite bok nu och sova. Imorgon är det pysselträff...

 

Dagens plus: Trecligt avslutningsfika med kollegorna.

Dagens minus: Skoskavet gör ont som.....tusan!

Dagens fundering: Varför heter det avslutningsfika när vi ska jobba tre dagar till?

 

 




Kommentarer
Angela

Var längesedan jag kommenterade nu, men jag är inne och kikar på dina bilder, kul att följa! :)

2011-06-18 @ 11:41:04
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0