Ännu mera foton

Fotsätter med fler foton :)

2011-06-06


Färsk mango är riktigt gott det.

2011-06-07


Fick ett fint vykort till min dörr. Men jag visste inte vem det var ifrån. Tänkte och tänkte och efter att ha rådfrågat Maria så förstod jag att vykortet var från Heléne. Det passar fint in bland de andra korten och piggar upp hallen.

2011-06-08


Industribesök på Somas. Varje år så åker åk8 och gör besök på olika industrier i Säffle. I år blev det Somas för min del, det var skoj för där har jag aldrig varit förut. De var mycket duktiga att fånga elevernas intresse. Bara att börja med att säga att det ska bli en tävling och att eleverna har chans att vinna biobiljetter gjorde dem sugna på att lyssna. Bäst av allt var väl att jag fick två biobiljetter utan att ens tävla :)

2011-06-09


Otroligt åskoväder med tillhörande regn!

2011-06-10


Ett nytt skal till telefonen. Härligt somrigt grönt och glittrigt. What's not to like?

2011-06-11


Hämtade ett paket med dessa härliga frimärken. Nu visste jag ju att det skulle vara härliga papper och sådär inuti paketet, men dessa mumsiga glassar piggade sannerligen upp.

2011-06-12


Gjorde klart ett bröllopskort som en kollega beställtav mig. Tog fram tången och stansade som en tok. :) Kortet blev väldigt bra, jag var väldigt nöjd med det och så även beställaren.

2011-06-13


Vattenkrig. Niorna brukar ha vattenkrig en dag nära skolavslutningen och i år var det då denna dag. Jag tog denna vattenballong från en sjua under min lektion. Vattenballonger inomhus är ingen bra idé!

2011-06-14


Årets första jordgubbar. Man behöver ju inte säga mer än så....Ljuvligt gott!

2011-06-15


Fick världens bästa sommargåva av klassen. En stor kruka med tomatplanta och kryddor. Härligt! I år så planterade jag inga kryddor på balongen, så detta passade ju perfekt. Så nu hoppas jag på solvarma tomater. Citrontimjan till laxen. Ja det blir perfekt!

2011-06-16


Skolavslutning! På förmiddagen var det som vanligt avslutning i By Kyrka för åk 7 och åk 8. Som vanligt fick jg äckligt skoskav. SUCK! På eftermiddagen hade åk9 sin avslutning. Världens finaste nior släppte vi i år (igen!). Kommer sakna dem så klart....

2011-06-17


Lupiner utanför bilfönstret. En del tror ju att Lupiner är ogräs, men det är de ju inte. Se så vackra de är! Idag har vi haft vårt avslutningsfika på jobbet, trots att vi jobar en bit in i nästa vecka oxå. Konstigt. Vi har tackat och avtackat och firat en hel del kollegor denna avslutning.

Sådär, det var alla foton för ikväll.

Dagens plus: Bara några få dagar kvar till semester
Dagens minus: Dagarna som är kvar är sjukt maffiga
Dagens fundering: Vad fasen har hänt med Storytel??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0