2011

Jaha ja...då var det ett nytt år igen. Skillanden från igår känns inte så påtaglig, på gott och ont. Gårdagen avlöpte i sakta mak och 12-slaget firades in hos kompisar och vi kollade på Jan Malmsjö på TV. Men allvarligt talat, Jan Malmsjö? Han är ingen favorit direkt, kan man inte byta ut honom? Så mycket Bailey's som jag drack igår har jag nog aldrig druckit på en dag förut... Jag fick skjuts hem och väl här så satt jag och babblade och fnissade i bilen tills jag bokstavligen blev utslängd.... nåja, det var skönt att krypa ner i sängen och sova sött sedan. Men varför ringer folk till mig 05.51? Orkade inte svara... Kan inte tänka mig att det var något viktigt? :)

Så nu har det även varit jul. Det var ju lugnt och skönt....när hela famljen träffas är vi ju många och det blir stökigt och rörigt. Därför tyckte jag att det var fifigt av mig att skjutsa hem Andrea på juldagen. Det var lugn och ro hos Anna-Karin och det var trevligt att bara dricka te och flamsa med henne en stund.

Andrea och jag var ju så klart tvungna att ta kort på oss själva :) Helt makalöst att lilltjejen har blivit så stor....hon är ju nästan vuxen nu...

 

Tomten kom så klart och hälsade på hos mig och han var snäll nog att ge mig böcker i julklapp. Perfekt, har redan läst en och är en bra bit in i bok två. Det är härligt att kunna lägga mycket tid på att läsa. Känns som om vårterminen inte riktigt kommer ge mig den möjligheten :) Fick även parfym, smycken, väska, te och lite såna grejer.

 

När jag var i Tranås passade jag även på att träffa Linda, Mojje och Wilgot. Alltid lika trevligt. Det blir tyvärr inte så ofta, men det blir alltid skratt och skitsnack när vi träffas.

 

Mina föräldrar har ju fått köra mig fram och tillbaka Karlstad - Tranås eftersom min bil behagade att gå sönder precis före jul. Jag såg många tusenlappar flaxa iväg för att få den hel. Jan sa dock att han kunde fixa den, och genast såg jag färre tusenlappar flyga iväg. December och januari är ju inte direkt favoritmånader för stora oförberedda utgifter direkt... Så idag har min bil fått komma in i garaget och snart kommer väl domen på hur mycket det kommer att kosta att byta turbo... Men när det är fixat räknar jag med att inget mer ska hända med bilen förrän det är dax att köpa sommardäck till den :)

 

Några direkta nyårslöften blev det inte. Jag och Diana har bestämt att vi ska göra ett julkort i veckan fram till jul för att slippa den där makalösa stressen som det brukar bli i december. Det känns som en bra idé. Ska snart komma igång. Jag stressade på med julkorten för 2010 att jag glömde att scanna dem, jag har fotat de flesta med mobilen, ingen höjdarkvalité kanske, men det kan tänkas dyka upp ett par julkort framöver. :)

 

 

Nu har Jessica flyttat ner till Spanien för att jobba där en termin. Det kommer att bli tomt utan henne på jobbet. Hon säger ju att hon ska komma tillbaka nästa termin, men det är lång tid kvar tills dess och man vet ju aldrig. Det känns ju som om Spanien är mer hemma än vad Sverige är. Nåja. Jag passade på att göra ett kort och ett par örhängen till henne. Kommer bli konstigt och tyst utan henne.....

 

Klockan är nu 19 och jag har inte gjort så mycket vettigt idag. Ska ta och föra över lite födelsedagar och grejer till min almanacka för 2011. Tro't eller ej, men jag är en almanacka-tjej nu för tiden. Struktur och åter struktur....Diana har smittat mig. :)

 

Dagens plus: Lugnt och skönt

Dagens minus: Ingen färskpressad äppeljuice i kylen

Dagens fundering: Vad kommer hända det här året?



Kommentarer
Gunvor

Jättefint kort Agneta!



Kram och god fortsättning på 2011



/Gunvor

2011-01-01 @ 21:11:59
URL: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg
VeronikaP

Kortet är jättefint! Njut av böckerna och välförtjänt ledighet innan allvaret börjar igen...

2011-01-01 @ 23:42:36
URL: http://veronikap.blogg.se/
Chruss

God fortsättning Agneta!

Ljuvligt kort säger en som gillar distressrutor :-D

Må så gott och koppla av innan skolan börjar igen!

2011-01-02 @ 11:10:48
URL: http://chruss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0