Snart är sommarlovet slut...

Hur kunde det gå så fort? Jag kan inte riktigt förstå det. Men jag har hunnit med mycket och gjort det jag har velat göra så jag är ju nöjd med mitt lov. Men ändå...så många veckor.... Men så tänker man ju varje gång semestern är slut. Då ska vi se vad som har hänt sedan sist....

2011-07-19


Fick ett uppdrag av Mattias. Att prova den nya Thairestaurangen på Lamberget. Denna dag passade perfekt. Det är väl inget ställe som jag gärna sitter kvar på och käkar, däremot köper jag gärna mat där fler gånger. Jättegott och jättenära. Jag och Maria har redan bestämt att käka där nästa
gång vi träffas här för att pyssla. Ser jag fram emot!

2011-07-20


Tog en sväng till Säffle för att dricka vitt vin på en solig balkong. Det blev precis lika bra som planerat. Solen sken, vinet var kallt och det var så otroligt trevligt att träffa Mari och Eva igen. Trevligt att prata och skratta och dra upp planer för det kommande läsåret. Planer som gå i stöpet första dagen, men ändå.

2011-07-21


Övernattning i Säffle och det blev en räkmacka på Holgers till lunch.  Härligt att sitta i solen på torget och känna hur skönt det är att vara ledig.

2011-07-22


Tända ljus för offren i Norge. En konstig dag. Man kan inte tro att allt det hemska är sant!

2011-07-23


Jag och Fritz hade en slappardag. Inget vettigt blev gjort och inget vettigt hände. Rätt skönt det med då och då.

2011-07-24


Soligt och varmt. I bilen blir det tokigt varmt och de gillar inte displayen riktigt. Gillar att klockan är 1 : 1. När det blir svalare så blir allt som det ska vara, det är ju bra det. :)

2011-07-25


Ett av sommarens projekt avslutat. Att skura ur kylskåpet. Blev toppenbra när det blev klart. Skönt att ha det gjort.

2011-07-26


Min väska luktar skunk. Näe, inte skunk men väl som något ruttet från djurvärlden. Det är inget inuti väskan som lutkar äcklopäcklo, det är själva väskan. Det är en stor besvikelse eftersom väskan är relativt ny och jag faktiskt gillar den. Det gic så långt att jag tänkte mig att köpa en förhatlig wunderbaum för att försöka dölja lukten. En snäll vän, Daniel, tipsade mig om Yankee Candles motsvarighet. Jag hittade till och med en i Karlstad. Den luktar otroligt gott, men starkt. Den fick hoppa ner i väskan så får vi väl se hur det går. Jag har bara öppnat plasten lite... Det luktar lite bättre i väskan, men ännu inte helt bra. Men vad som är riktigt bra är att det luktar Clean Cotton i hela hallen så lukten av fotsvett från mina ballerinaskor är som bortblåst. Alltid något :)

2011-07-27


En tripp till Stockholm. På kvällen blev det drinkar och lite bilspel i Nordströms Paradvåning. Härligt skojigt. Även om jag och Anna inte kommer ta några segrar i bilspels-SM. :)

2011-07-28


Vi hade planerat dagen så bra. Vi skulle ut och åka båt och se Stockholm från vattnet. Hiphop-båtar ni vet :) Men det blev lite ändrade planer när Mattias upptäckte en översvämning i källarförrådet. Men egentligen blev det en bättre dag för mig, för jag fick en heldag själv med Hannes. Vi var i lekparken, lekte lite i den otroligt roliga (men otäcka) fontänen. Självklart ät vi glass och hade det allmänt trevligt. Allt under tiden som Anna och Mattias plckade ur förrådet, sorterade och slängde, åkte till tippen och ringder runt och grejade. Jag hade ju en dag i solen med världens bästa sällskap. :)

2011-07-29


Vi åkte till Djurgården för att kika in på Rosendahls trädgård. Väldigt trevligt och fint ställe. Till Hannes förtjusning fanns det en rutschkana och Anna åkte och Hannes tog emot. Ännu en varm och solig dag så vi passade på att svalka oss med både glass och äppelmust. Sedan dax att åka hem igen för jag skulle ju med bussen till Karlstad på kvällen. Allt var så fiffigt ordnat att Jessica kom på samma buss i Västerås och vi hade sällskap hem. Otroligt trevligt att ha sällskap. Åka buss är inte överdrivet roligt. Men ljudbok och wordfeud gjorde resan til Västerås helt okej.

2011-07-30


Nytt te att prova. I en liten pinne med te i liksom, så kan man ha det som rör-grej oxå. Allt i ett. Perfekt. Kan nu säga att själva teet inte var någon sensation, men förpackningen i sig var fiffig!

2011-07-31


Mina nya skor har kackerlackor på sig. Några är till och med glittriga. Har kollat på dessa skor i två år, och när det nu var halva priet på dem så slog jag till. Nu ska jag bara bestämma om det ska bli nya inneskor på jobbet, eller om det bir vanliga uteskor.....

Sådär, det var alla foton för juli månad. Nya tag med augusti kommer snart. Jag bara inte orkar mer nu :)

Har lovat att visa några kort jag har gjort senaste tiden. Jag tittade in hos Louise som alltid inspirerar mig, nu hade hon gjort jättefina kort och jag var tvungen att härmas. Såhär blev mitt resultat

Gillade tekniken och det kan komma att bli fler med samma teknik. Kul att prova något nytt.

 

Här har jag gjort ett grattiskort till min underbara mamma som ska firas imorgon när hon och pappa kommer hit. Detta är ännu en sprillans ny stämpel som jag har provat. Vallmo är inte så tokigt trots allt.

 

Mer kommer en annan dag, jag lovar :)

 

Dagens plus: Att få svar

Dagens minus: Jobbångesten kryper på

Dagens fundering: Vilka kort ska framkallas?

 






Kommentarer
Sara-SaGam

Vilket fantastiskt fint kort!

2011-08-07 @ 23:54:48
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0