Tillbaka i Karlstad

2011-03-28


Det var studiedag denna dag. Vi jobbade med Lokal Pedagogisk Planering hela dagen. Ett mycket bra arbete och det gick framåt, lite långsamt men ändock framåt. Vi jobbade även med 'det randiga häftet' som handlade om IUP-processen och ränderna är ju väldigt fina iaf. :)

2011-03-29

Nu när vi ställde om klockan så märker man av att det är ljusare kvällar. Det är riktigt skönt det. Här är kort på solen över Herrhagen.

 

2011-03-30

Väskan står packad i hallen. Det är dax att bege sig mot Tranås.

 

2011-03-31

Hem för att packa med Fritz. Han är ju inte direkt förtjust i att åka bil och vet direkt att det är det som är på gång när transportburen kommer fram. Jag har en liten handduk i för att han åtminstone ska ha något mjukt att ligga på under tiden. Men han väljer att krafsa bort den och sedan kryper han allra längst in och lägger sig och ser mycket förorättad ut.... Men han kanske vänjer sig snart? Resan från Tranås till Karlstad gick alldeles utmärkt.

2011-04-01

Följde med mamma till Eksjö när hon skulle träffa sina doktorer. Satt typ tre timmar i väntrum, vilken tur att jag hade med mig en bok att läsa. Sedan tog vi lunch på stadshotellet och sedan tillbaka till sjukhuset för att besöka pappa. Fick träffa läkaren som opererade pappa i lördags natt. Han var mycket positiv med utvecklingen och nu hoppas vi på det bästa. Jag är ju ingen fantast av sjukhus, det är en helt ny och annorlunda miljö för mig och jag blir mest illa till mods. Men det var skönt att träffa pappa iaf, även om han var väldigt trött.

 

2011-04-02

Jag glömde ju min kamera i Karlstad och fick därför nöja mig med min mobilkamera. Den är inte helt förtjust i när det blir lite mörkt. Jag var hemma hos Anna-Karin som har flyttat och då fick jag ju även träffa på mina stolliga brorsbarn. Jocke visade en massa trick med kortleken och jag blev otroligt imponerad. Många grejer fattade jag ju med hjärnan hur han gjorde, men ögat hann inte se. Han var väldigt duktig. Andrea hängde med en kompis och båda fastnade med på foto iaf. Det var trevligt att träffa dem igen. Nästa gång är planen att Anna-Karin ska få klippa mig 'i den frisyren, fast snyggt' som jag en gång försökte förklara den för Maria :)

Jag träffade även Linda denna dagen och jag fick för första gången se en mycket välfungerande robotarm.

 

2011-04-03

 

Hur kul är en cistern egentligen? Men i Boxholm har man verkligen lyckats att göra det riktigt bra. Eller vad sägs som en stor gräddost som bara ligger där helt plötsligt? Det får symbolisera resan hem till Karlstad igen. Det mesta av resan gick genom dimma. Det regnade ju en hel del så det ångade upp ur den snö som finns kvar. Den för nu en tynande tillvaro. Nu är våren här! Så dax med sommardäck och så lägger vi vintern bakom oss!

 

Dagens plus: Att vara hemma i Karlstad igen.

Dagens minus: Att vara hemma i Karlstad igen.

Dagens fundering: Varför inte välja att se ljust på framtiden?

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0