Bara en gång i veckan?

Verkar som om mitt bloggande verkar ske en gång i veckan....illa. Det borde ju bli oftare...

2011-04-04

Äntligen börjar isen på tjärnen (tjärnet? men det är väl värmländska det??) gå upp. Detta är det bästa vårtecknet. (i dagsläget har det ju blåst så mycket att det inte är mycket is kvar. Så nu kommer fåglarna och snart kommer blommorna och de gröna björkarna).

 

2011-04-05

Bläddrar igenom gamla fotoalbum som jag har lånat med mig från Tranås. Ska scanna in massor av foton och ska väl försöka scrappa en del oxå. Just här är det foton från det att jag döptes.

 

2011-04-06

Ännu ett fint kort från Maria. Min dörr är fin som aldrig förr. Man kan ju fundera på om hon har dessa kort i sina gömmor eller om det finns någon skum affär i Kristinehamn som säljer vykort med konstiga motiv. Men de piggar upp mina dagar och jag längtar redan efter nästa. :)

 

2011-04-07

Ivrigt påhejad av Diana åkte jag och impulshandlade en Iphone4. Så nu är det mycket att leka med. Så om någon bara kan lära mig hur jag kan välja en egen sms-signal vore jag tacksam. Jag har själva ljudet i telefonen, men det hamnar under ringsignaler och jag kan inte välja det på sms-signal. Värdelöst! Jag vill ju ha min gamla vanliga sms-signal!

 

2011-04-08

Var och handlade och hittade denna inköpslista liggandes i grönsaksdisken. Den var så otroligt rolig. Hur kan man skriva avokado eller kiwi? Vad är det för maträtt man kan göra med antingen det ena eller det andra? Det är helt sjukt skojigt!!!!

 

2011-04-09

Återigen har jag och Diana kommit på vad vi ska äta (var och en på sin kant :) ). Lördagen erbjöd chokladfondant med limecreme och hallon. Vilken grej! Smidigt att göra, gott....men väldigt mäktigt. Så nu har jag tre ogjorda i frysen. Men har lovat bort till Maria iaf. Diana och jag har pratat om detta en längre tid, så vi har köpt formar, lusläst recept och diskuterat. Vi blev i alla fall väldigt nöjda, samt Dianas sambo. :)

 

2011-04-10

Sådär ja, då var det gjort! Snabbt (stabilt och jättebra) och smidigt! Bara att vänta på att håva in miljonerna....typ...

 

Idag har jag scrappat, det var längesedan sist. Det har varit lite annat emellan så att säga. Jag fick två utmaningar i en. 1. Gult och rivet 2. Använda alfabetet Disco.

Så det var bara att sätta igång.

 

 

Fick godkänt i utmaningen iaf. Det var kul att komma igång igen. Så nu kan jag kanske göra något julkort, för det ligger jag efter med. Eller kanske använda de sjukt snygga stämplarna som kom för ett tag sedan som ett brev på posten. Jag ska bara....

 

Dagens plus: Att jag har rättat några nationella prov (men jag borde ha hunnit fler...)

Dagens minus: Att det är måndag imorgon

Dagens fundering: Ska jag klippa mig....betydligt kortare?

 



Kommentarer
Anonym

2011-04-10 @ 21:27:13
Heléne

åh! imorgon ska jag icke impulsfixa mig en iphone 4 och jag vill också vet om sms-signalerna, så berätta för mig!

2011-04-10 @ 21:49:51
URL: http://wheniamlessiammore.blogspot.com
VeronikaP

Döptes du hemma? Jag gjorde det och funderar på om det var vanligt då...? Knasig fundering kanske... :-)

Snygg LO, snyggt med gult och brunt!

Iphonen kan jag inte hjälpa dig med, jag kör Android, HTC... Men allt var ett evigt meckel när man bytte från en vanlig telefon, det var inte självklart något tycker jag! Lycka till!

2011-04-10 @ 23:02:24
URL: http://veronikap.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0