och dagarna går...

och går, och lite blir gjort och lite blir ogjort. Men det är väl så det ska vara.

Fick en fråga vilka skor det till sist blev som jag köpte, det blev ju inga av de som var med i valet förut. Hittade de silvriga men i svart, och då var valet enkelt. De blev nog egentligen en storlek för stora, men men....orkade inte skicka tillbaka och de ramlar ju inte av fötterna än så länge. De är snygga och sköna och vad mer begär man?

I och med att jag beställde min vanliga storlek och det blev en för stor betyder ju det att de vita med gröna kackerlackor passar.....lockande......men jag har ju fått restriktioner vad jag får köpa för mina pengar nu för tiden :)

 

Nu har vi väl kommit igång lite mer på jobbet. Känslan av att ständigt ligga steget efter finns fortfarande kvar. Kemisalen är fortfarande inte helt uppackad, och det som är upppackat hittar jag inte. Förvirrande! Men man lär sig väl snart. Mina smarta planer är dock inte alltid så himla smarta. Men jag trivs bra på jobbet. Det är otroligt fint och det är en otrolig häftig känsla att få vara med om detta.. Det rullar på och snarthar jag lärt mig hitta, snart har jag koll på salsnummer och snart kanske (jag) vi får en ny dator så att det funkar bra med Smartboard.

 

Förra veckan firade vi en kollega som har fyllt år. Jag gjorde ett solroskort. Solrosor är ju faktiskt otroligt fint. Nu blommar de som Karlstad Kommun sått oxå. Vackert vackert!

Solros-stämplen kommer från Stampsmith och den är målad med akrylfärger men även lite glittriga twinklar. Grattis-stämplen kommer från Kortmakaren och den är embossad i brun. En liten brun blingsten i solrosen piggade upp lite.

 

För övrigt på pysselfronten har det legat lite nere. Vet inte varför egentligen, jag brukar ju tycka att det är avstressande att pyssla. Men nu har jag städat lite bland grejerna och det har fått mig att fundera på ommöblering i min lägenhet. Halva idéen, eller kanske tre fjärdedelar är otroligt bra lösningar, men den sista biten är inte ett dugg bra egentligen. Frågan är ju om man kan leva med det dåliga när det bra är så bra, eller om man ska leva i det som är nu, som i och för sig är bra men med möjlighet till vissa förbättringar. Ja, mycket att fundera på!

 

Ska framkalla lite foton, för snart är det dags för mässa i Karlstad och då har jag en pysselplats på träffen. Det ska bli jätteroligt. Har ju en massa foton som jag vill scrappa, men när jag väl tar fram dem så blir det ändå inget. Kanske kan jag göra något med foton från skolans invigning? Släktfoton har jag ju i massor...

Dagens plus: Jag har hunnit göra mycket av allt jag skulle göra

Dagens minus: Att återigen vakna av den galna morsan, som är min granne, när hon skriker och gapar på sina barn.

Dagens fundering: Kommer det röda i håret vara kvar nu då?



Kommentarer
Christine

det är ju praktiskt ju. Du kan ju ha dem som vinterskor med sockar i. Snygga var det också.

2010-09-20 @ 19:02:01
URL: http://christinesvarld.wordpress.com
Christine

2010-09-20 @ 19:03:16
URL: http://www.christinesvarld.wordpress.com
Christine

2010-09-20 @ 19:05:10
URL: http://christinesvarld.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0