Pysselkalas i Kristinehamn

Efter en tung vecka på jobbet var det äntligen dax för helg. Upptäckte att jag hade lite feber, det kan ju förklara kallsvettsattacker på jobbet i slutet på veckan. Nåja, det var inget som jag dog av så jag packade alla pysselgrejer jag trodde mig behöva och drog till Kristinehamn på lördagsmorgonen. Helene har ju fyllt år så jag och Maria skulle så klart fira henne och sedan skulle vi pyssla hela dagen lång.

Jag gjorde ett kort till Helene. Använde min nya reprint-stämpel. Tycker att stämplen är väldigt talande i sig. Själva kortet blev ju lite halvtaskigt scannat eftersom hjärtat är i metall och sticker ut en bit. För övrigt har jag använt diverse spillpappersbitar. Det är otroligt hur många fina papper jag faktiskt har skurit sönder under årens lopp. Så nu kommer de till användning. Kortet matchade fint till paketet. Paketet innehöll en massa pysselgrejer som vi ansåg passa Helene perfekt. :)

 

Under dagen så blev det en del gjort. Maria hade köpt ett litet materialkit till oss allihopa (perfekt för mig som har köpstopp). Det är kul att skapa med likadana papper och sedan se hur olika det faktiskt blir. Jag gjorde en LO på Hannes.

Jag valde att att plocka upp det gröna i papperet för det känns som om fotot är så somrigt på något vis. Jag tycker att Hannes är så otroligt söt på detta fotot. Jag skrev om känslan när Anna och Mattias frågade mig om jag ville bli fadder till honom, och nu har han ju hunnit bli (snart) ett par år och han är liksom min älskade unge. Tjusigt alfabet som heter Cameron som jag lånade av Helene.

 

Sedan gick jag vidare till att scrappa ett foto från Anna och Svens bröllop.

(oj, det blev visst lite suddigt...) Här klippte jag ut den stora blomrankan från en bg-papper. Det gäller att ha tålamod. Jag gillar blomman otroligt mycket och tycker att den i sig räcker. Så jag stansade lite på fotomattan och satte dit några halvpärlor. Sedan blev det 3d-lack på den stora blomman och den lilla blomman nere i vänstra hörnet. Jag lånade ett alfabet av Hellen och det är Rendez-vous från bosskut.

 

Sedan drog jag igång med papper som jag har köpt på nätet och som jag inte blev riktigt nöjd med...

De är lite grälla, men det funkade ju bra till detta. Ett kort på Joakim och Tanja och jag tycker båda två är så otroligt söta. Jag har velat lite med rubriken, om jag skulle ha ett bindestreck eller inte. Men så tänkte jag att det å ena sidan är Syskonkärlek, men även syskon och kärlek liksom. Så det fick bli så, utan bindestreck.

 

När jade hade gjort den LO var iofs klockan mycket, men jag blev oå lite irriterad på mig själv. Allt blir så himla fyrkantigt. Raka jäkla linjer hela vägen. Kan jag inte mer än så? Suck! Så nu ska jag ta lite scrap-paus och ägna mig åt att göra kort istället. Lägligt att det är dax för julkorten. :) Kanske några fyrkantiga julkort då....

 

Dagens plus: Jag har fått mycket gjort

Dagens minus: Att inte träffa Anna, Mattias och Hannes

Dagens fundering: Ska man köpa glögg nu då, om det blir snö på onsdag så gäller det ju att vara beredd. Hoppas att vinterdäcken kommer hem snart oxå :)

 



Kommentarer
Anna

Såg inte att du skrivit så fint om Hannes i ditt MMS! Blev alldeles rörd här nu! Det klart att han är din unge! O gud så söt lilla Tanja är då!! o Joakim också såklart! Men vilken sötnos!!

2010-10-18 @ 09:11:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0