Utmaningen antagen!

Efter att ha kikat runt i bloggar (hos Chruss och Sara) så hittade jag in på Stämpelsnack. Det var väl hundra år sedan jag var där senast, och det är ju otroligt dumt. Chruss har där utmanat oss att göra ett kort med distressruta. Sagt och gjort. Jag hade, som vanligt, en klar bild av vad jag skulle göra....det blev inte så....men jag kommer ju göra fler julkort så vem vet. :)

Jag är ju svag för det där som går i turkos-blå-lila. Textstämpeln är embossad i blåglittrigt pulver och den andra stämpeln är 'bara'vanligt svart. Jag gillar det här med distressrutor, oavsett form...så det kommer som sagt var fler.

 

Nu är mitt lov slut, att vara ledig två dagar extra märks ju knappt. Huj vad tiden går liksom. Är det inte sommarlov snart? Vad har jag gjort på mina lediga dagar då? Umgåtts med Maria, både live och per telefon, umgåtts med Diana per msn, jag har gjort lite julkort, jag har skrivit omdömen för mina elever, jag har köpt presenter och börjat fundera på julklappar, jag har läst bok, jag har sett film, jag har varit ute i solen. Så jag ska absolut inte säga att jag inte har fått någit gjort, men det känns alltid på söndagskvällen som om man kunde gjort mer...

 

Det känns som om vintern börjar ramla över oss nu. Idag var tjärnen frusen och det var krispigt kallt i luften hela dagen. Solen sken dock och det har varit en härlig dag. Blev en liten kort promenix bara. Fick för mig att jag hade massor att göra...men jag valde en enkel utväg, så det löste sig smidigt, plus att jag fick veta att nästa vecka är v45 och inte v46, så jag behövde inte läsa en jobb-bok. Smidigt!

 

För att tala mer om jobbet, så har jag nu gjort i ordning en jobb-dagbok. Tänkte skriva lite om saker som händer på jobbet. Bra saker, dåliga saker, skriva om möten och hur jag upplever dem. Smart som dokumentation men även fiffigt att ha för att kunna skriva av sig lite. Kanske kommer det att hjälpa lite, just nu känner jag att jag är villig att prova allt. Funderar även på att plocka ut lite av min inarbetade tid som lediga dagar. Har en del att ta ut, men samtidigt vill jag ju inte 'bara slösa bort dem'. Finns det någon människa som är veligare än vad jag är?

 

Dagens plus: Att få stryka mycket på Att-Göra-listan

Dagens minus: Jobba imorgon

Dagens fundering: Hur ska jag lösa detta nu då?



Kommentarer
Gunvor

Helt underbart kort Agneta! Jag vet inte om jag törs anta utmaningen efter att ha sett ditt kort ...



Kram, Gunvor

2010-11-08 @ 13:41:47
URL: http://gunvors.blogg.se/
Chruss

Härligt vintrigt kort Agneta!

Blev så glad när jag såg att du antog utmaningen!

Kram på dej!

2010-11-09 @ 15:47:38
URL: http://chruss.blogg.se/
Sara-SaGam

Vad kul att du valde att vara med i utmaningen!

2010-11-09 @ 18:10:57
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0