Samma söndagsångest som vanligt

Det har varit en härlig helg. Men det är väl alltid härligt på helgen?

Avslutade fredagen med att spela badminton med Anna. Herregud vad roligt det är! Det var rätt jobbigt oxå, för oss båda. Vi började ganska storstilat men på slutet var det inget skönspel direkt. Vi var båda överens om att vi saknar våra badmintonfredagar. Kanske kan man få tag på en ny badmintonpartner? Jag hade en liten plan, men den grusades så klart. Men skam den som ger sig! Efter badminton så blev det thai-mat, skitsnack och slötittande på TV. Det kändes verkligen som 'den gamla goda tiden' :)

Trodde jag skulle få träningsvärk på lördagen, men jag kände faktsikt bara lite stelhet, och den kanske man kan skylla åldern för? På lördagen kom Anna och Hannes på besök. Mattias kände sig krasslig och stannade kvar hemma. Hannes har ju nu fyllt två år och han fick så klart present nu då. Då Hannes är kreativ så tyckte jag att lera var helt perfekt. Självklart provade vi leran på en gång. Vi gjorde lite olika former och djur och grejer och det var minst lika roligt för mig och Anna. :)

Det som slog mig var att Hannes är så stor. Redan två år, och faktiskt stora killen. Saknar att vara mer delaktig i hans liv. Men nu är det ju snart jul och nyår och då hoppas jag att kunna träffa honom igen (och hans mamma och pappa oxå så klart :) )

När det gäller födelsedagar så hade jag en kollega som nyligen fyllde år och som vi skulle fira. Jag provade på att göra en färgglad bakgrund. Jag har pearl-emobssat swirlen (från Hero Arts), sedan har jag färgat in bakgrunden med distresser och använt stämplar från Tingtura. Sedan har jag stämplat Sinatra (Stampsmith) och klippt ut och sedan satt på 3d-kuddar för att lyfta det litet. Sedan stansat ut texten i två olika alfabet (jag börjar lära mig att våga :) ).


Helgens pyssel blev det inte så mycket med, det blev mest provrättning idag. Jag hade ju tänkt mig att hinna så mycket idag, men jag hann väl ungefär hälften. Och nu slår det mig att jag inte har gjort sammanställningen inför morgondagens IUP-samtal. Shit! Ja ja, jag har ju lite tid imorgon oxå. Längtar efter att den här arbetsveckan ska vara över!!!

Till helgen är det första advent. Hur fort har tiden gått? Det ska bli trevligt i alla fall. Det verkar som om det blir snö och kallt då, härligt. Perfekt för lite glögg då med andra ord.

Dagens plus: Storslagna planer
Dagens minus: Morrisey utan M (Orrisey så att säga)
Dagens fundering: Kommer jag få ihop 35 julkort?


Kommentarer
Karstenlilly

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2011-03-17 @ 13:27:11
URL: http://karstenlilly.blogstie.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0