Pepparkaksfil?

Den här veckan är det dags för IUP-samtal. Jag gjorde en hel del igår, fortsätter imorgon och har ett på torsdag. Sedan är det gjort för den här veckan. Snart är det dax för att sätta betygen. Det är tidigare är vanligt känns det som. Inser att det kommer bli helt knas med undervisningen. Jag kommer ha otroligt svårt att hinna med allt jag ska hinna. Suck och stön! Vet inte riktigt hur jag ska lösa det... Men om man bortser från den 'lilla' detaljen så har det lugnat sig något på skolan. Det är mer harmonsikt i min egen klass nu och det känns även lugnare överlag på skolan. Längtan till jullov är stor både hos personal och elever.

Häromkvällen skulle jag ta och göra ett julkort men hade ingen inspiration. Diana kom då med en utmaning. Det skulle var grönt, vara bling och jag var tvungen att använda embossingdie. Behövde inte fundera länge på vilken die jag skulle använda :) Blinget blev det lite dåligt med, men snöflingorna är täckta av glasflingor som ger ett härligt snö-intryck. Det kommer fler såna på korten framöver.

 

Nu börjar det vara vinter ute. Det behöver inte vara glasflingor som ger snöintrycket ute, det är ju faktiskt snö ute på riktigt. Vackert och fint! Till helgen är det ju 1a advent och det ska väl vara snö då. Så man kan dricka glögg och mysa och pyssla och känna lite längtan till julen. Det är inte så pjåkigt med vintern heller.

 

När jag var och handlade idag så såg jag pepparkaksfil. Eller rättare sagt, den var slutsåld, men jag såg hyllan.... Pepparkaksfil? Varför? Låter ju inte så väldans gott. Pepparkakor = gott. Pepparkaksdeg = gott. Mjuk pepparkaka = gott. Pepparkaksfil = TVEKSAMT. Maria säger att allt som har med kakor att göra är gott, jag tror inte riktigt på det. Jag kan komma på en hel del läbbiga kombinationer. Jag kommer inte prova denna fil, men vill gärna höra om någon annan provar....

 

Dagens plus: Jag har hunnit mycket idag, bara att städa på skrivbordet på jobbet kvar nu då.

Dagens minus: ignore-list

Dagens fundering: Vem kom på idéen med pepparkaksfil?




Kommentarer
Gunvor

Jättefint kort! vad är det för embossingdies du använt?



Kram, Gunvor

2010-11-24 @ 13:10:29
URL: http://gunvors.blogg.se/
Ingrid - Inola

Det här kortet gillar jag jättemycket, så fint du har kombinerat mönsterpapper, stämplat motiv, bokstäver och torrembossad remsa. Ursnyggt!

2010-11-25 @ 23:43:41
URL: http://inola.blogg.se/
KatarinaR

Wow, så snyggt! Blev verkligen superfint med den embossade remsan!

Trevlig första advent!

2010-11-28 @ 11:14:33
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Angela

Så himla fint kort!



Jag tycker faktiskt pepparkaksfil lät gott... inte för att jag har provat, men... jo... kan tänka mig dom kryddorna i en fil...

2010-12-06 @ 23:41:45
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0