Höstlov

Idag är det första dagen på mitt höstlov. Det känns otroligt skönt! Idag hade jag tänkt att jag skulle skriva klart mina omdömen, jag har 4 klasser kvar. Men så vaknade jag (av obehagliga renoveringsljud från lägenheten bridvid min) och såg att solen sken. Underbart härligt efter ett par dagar med regn och blåst. Jag läste lite bok och funderade på vad dagen skulle erbjuda. Det blev en tur till universitetet för att träffa Diana en kortis, sedan blev det en sväng på stan och efter det åkte jag ner till Pappersarken. Där var Lena och packade ihop affären. Den ska inte vara kvar nu. Det är ju lite märkligt. Jag var ju med där när Åsa hade Lilla Pappersbutiken och jag har ju hängt en del hos Lena oxå. Så jag kollade runt i kartongerna och vi drack lite te och snackade skit.

Sedan åkte jag hem och började fundera på att göra julkort. Fram åkte pysselgrejerna men jag kom inte igång riktigt. Funderade på att börja med omdömen, men jag kände ingen lust alls, inte ens lite... Känns bäst att göra klart en hel klass på en gång, så man är klar och kan bocka av..... Men så, hittade lite inspiration och började med julkorten.

Detta är alltså årets första julkort. Jag har använt stämplar från Reprint och Magnolia. Efter att ha sett julkort gjorda med denna embossingdie så blev jag så otroligt sugen på att köpa den. Den är så himla snygg tycker jag. Det kommer nog fler julkort med den involverad på något vis.

 

Imorgon har jag planerat att jobba på förmiddagen. Jag måste bli klar med alla omdömen, mitt mål är att vara klar klockan 12 eftersom jag sedan ska på lunch med Gunilla. Det ska bli trevligt eftersom det var ett tag sedan vi träffades. Det kan väl räcka som plan? Eventuellt så svischar jag iväg på lite 30årsfirande (allt hänger på om jag verkligen blir klar med alla omdömen till 12 eller inte). Det är skönt med lov, att försöka hinna det där man inte brukar hinna annars...men samtidigt att planera in inget alls och bara se vad det blir

 

Nu blir det lite te och lite mer pyssel....

 

Dagens plus: En resa, typ jorden runt

Dagens minus: Jobbet som inte blev gjort

Dagens fundering: Undrar om man kan göra pebbles oklistriga på något smidigt vis...



Kommentarer
Sara-SaGam

Åh, där e den igen den där embossingdien.... Superfint kort med coola granar!

2010-11-05 @ 00:20:03
URL: http://sagam.blogg.se/
Gunvor

Härligt kort!



Kram, Gunvor

2010-11-06 @ 15:30:28
URL: http://gunvors.blogg.se/
Diana

Det är verkligen ett jättefint kort Agneta!

2010-11-07 @ 14:12:18
URL: http://sayurii.blogg.se/
lenislenis

Mkt snyggt!

Vad är det för en embossingdie? Har inte sett den tidigare tror jag... Den var snygg som sjutton!

2010-11-09 @ 01:48:24
URL: http://lenislenis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0