Födelsedagar

Jag behöver väl inte tala om för någon att november är den bästa månaden att fylla år i. Det vet ju alla :) Jag har nu skickat i väg två stycken grattiskort till två små troll som fyllt år. Det ena är till min brorsdotter Tanja som har fyllt ett år. Hon är världens sötaste unge (jo, jag tror bestämt att det är så...).

Skickade med en present bestående av lila byxor och en färgglad tunika. Kommentaren från brorsan var 'Det var inte för litet iaf' så jag tippar på att det var lite för stort :) Men han har lovat ett foto iaf. Då kommer det i bloggen oxå lovar :)

Sedan har ju även Hannes fyllt år, två år för att vara exakt. TVÅ år. Vaddå? TVÅ!?! Jag fattar ingenting....hur fort kan tiden gå egentligen? Det är helt knasigt. I helgen räknar jag med att få träffa Skrutten och överlämna en present. Jag skickade ett kort till honom iaf.

Funderade länge och väl på vad jag skulle ha för motiv på kortet. Letade bland stämplarna och hittade ingen mindre än Grover! Tyckte det passade bra. Ska försöka använda den och även stämpeln med Kakmonstret lite oftare.

 

Det är det bästa med att ha köpstopp, jag hittar ju en massa bra grejer i mina gömmor. Om jag nu bara kunde städa i ordning i pysselrummet så vore ju lyckan total. Det är så himlans rörigt hela tiden och så drar jag fram lite för att göra något och sedan plockar jag inte tillbaka lika bra. Varför? Finns ingen förklaring på ett sådant beteende. Det kan bli en uppgift nu då, att fixa i ordning! (Ja inte nu, men sen.....sen.....typ.....)

 

Denna vecka har jag haft två helt normala dagar på jobbet. Än så länge verkar det som om mitt jobb denna vecka är lärare. Känns bra, förutom att jag får in fem klassers prov denna vecka. Det där med att rätta är ju inte direkt jätteroligt. Men det är skönt när det är gjort. Nästa vecka är det dax för IUP-samtal. Jullov? Är det långt kvar? Sedan har det gått en termin på nya skolan och det har varit lite virrigt på sina ställen. Men det kanske blir bättre på vårterminen?

 

Dagens plus: Solsken och att sluta tidigt

Dagens minus: Jag klarar inte av att måla i sepia....skit oxå!

Dagens fundering: Varför är det som är bra egentligen helt fel?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0