Farfar och Farmor

För ett tag sedan gick jag igenom en rejäl dipp i mitt pysslande. Jag kunde inte få något vettigt ur händerna. Det mesta hamnade i papperskorgen, lite blev halvfärdiga projekt (som aldrig kommer att avslutas...). Till sist så sa Helene till mig att komma till Kristinehamn och pyssla en hel dag. Hur skulle man kunna tacka nej till något sådant?? Satt och bläddrade i Helens skisspärm, i gamla scraptidningar och kikade på mina foton. Det kändes bara jobbigt allting. Så då bläddrade jag genom papper....det kändes inte bättre..... till sist fick jag tag på en skiss som kunde funka. Sedan tog jag papper som jag hade bestämt mig för att använda till ett helt annat foto. Så var det bara att sätta igång. Det är en enkel LO men jag fick verkligen värka fram den. Men jag blev faktiskt väldigt nöjd med den. Fotot är på min farmor och farfar och min pappa. Kortet är i original väldigt lite, men det blev riktigt bra att scanna det och förstora det. Det är väldigt roligt. Jag har aldrig träffat min farfar eftersom de skilde sig långt innan jag föddes. Men det är roligt att ha foton ändå.

Igår var jag i Säffle på födelsedagskalas. Det var en kollega som fyllde år (27 tror jag det var... :) ) och det firades med överraskningsfest. Det var väldans trevligt. Kul att träffa en massa nya människor. En del av de nya människorna räknar jag med att få träffa igen :)

 

Idag har det varit lugnt och sansat. Kom hem till Karlstad mitt på dagen och har grejat lite här hemma, fixat grattiskort till jobbet och burit däck. Åh vad tråkigt det är att bära omkring på dem. Men de hade ju fullt på däckfirman så mina däck fick inte plats. Ja ja, jag överlevde denna gång. Insåg dock att mitt vindsförråd skulle må bra av en urstädning....men inte just nu..... Nu går jag in i två-tre helvetesveckor rent jobbmässigt så jag ska överleva det först och främst. Sedan kan man ta tag i det där.

 

Dagens plus: Jack

Dagens minus: tiden

Dagens fundering: Vad ska man göra med dagböckerna från högstadiet och gymnasiet?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0