Coola brudar

I torsdags var Helene och Maria-Therese här och vi hade pysseldag hela dagen lång. Det är så otroligt roligt att pyssla tillsammans. Det blir liksom lite lättare! Här gjorde jag en LO på ett foto på mig och Andrea. Jag gillar det fotot massor, kan inte riktigt förklara så jag försöker inte ens. Jag har nu börjat med att försöka använda upp alla mina papper och allt pappersspill. Det går ganska så bra :) Bakgrundspapperet med paisley har jag haft länge i min ägo, men inte ritkigt vetat hur jag ska använda, nu bestämde jag mig bara för att komma igång och göra något.  Gjorde lite mer som ni får se längre fram :)

 

Jag har ägnat löjligt mycket tid att rätta nationella prov i kemi senaste veckan. Jag är nu klar med den teoretiska delen, nu är det bara den praktiska kvar att rätta. Även om jag har fått lediga dagar för att rätta så har den tiden inte räckt, men nu känns det ändå skönt att ha gjort så mycket jobb på det. Ska ta med prov imorgon och se om jag kan få något gjort på jobbet imorgon. Det är ju lite mer stök där så det är svårt att komma till ro. Ska även försöka få några elever att göra den praktiska delen, man kan inte bli godkänd på provet om man inte gjort båda delarna.....och för en del är det ett viktigare resultat än för andra. :)

 

Under helgen har jag oxå umgåtts med Anna, Mattias och Hannes och det har varit strålande bra. Undrar just hur man ska kunna övertala dem att flytta tillbaka...eller kanske är det bara Mattias som ska övertalas :) Hannes bara växer och växer och blir stora killen. Helt makalöst! Önskar jag kunde träffa honom oftare. Ska försöka ta mig till Stockholm i sommar och parasitera lite. För övrigt är sommaren inte ett dugg planerad, så om någon har några kuliga idéer så är jag intresserad :)

 

Jag har även lyssnat massor på The Nationals nya skiva 'High Violet'. Herregud vad jag gillar dem! Härligt att bara råka hitta något nytt när man klickar runt på Spotify. Trodde inte de skulle ge ut några nya skivor och blev tokglad när denna uppenbarade sig.

 

The National - "Bloodbuzz Ohio" (official video) from The National on Vimeo.

Ett litet smakprov från skivan. Jag kan inte få nog..... (Men det där med skägg har jag bestämt fått nog av, det borde han banne mig göra sig av med :) )

 

Ibland säger jag mer än vad jag kanske borde. Eller rättare sagt, jag borde nog tänka en gång till innan jag säger något. Men nu har jag berättat för Honom, och det kan jag inte ändra på. Min tajming var kanske inte tipp-topp, men det känns ändå bra att ha sagt det. En smärre chock borde väl pigga upp tillvaron lite :D

 

Dagens plus: Provrättningen börjar ta slut

Dagens minus: Jobbångest (det var länge sedan jag gick upp så tidigt för att åka till Säffle, och imorgon är det dags igen....)

Dagens fundering: Hur kan en upp-och-nedvänd fjärrkontroll vara samma sak som en försvunnen fjärrkotroll?

 

 

 

 



Kommentarer
Chruss

Tjing!

Håller med dej om att det är lätt att glömma var man liftat etc men när man går in och kommenterar och sedan gör ett exakt likadant kort utan att ge cred - då svider det i mitt hjärta, så är det bara.

Men det är passerat nu.

2010-05-19 @ 08:21:10
URL: http://chruss.blogg.se/
Sara-SaGam

Vad härligt att du bara satte igång med skapande och använde ett av dina "gamla" papper. JAg har massor som bara ligger och väntar...

2010-05-19 @ 20:31:28
URL: http://sagam.blogg.se/
Andrea

hihi danmark bilden ?? :)

2010-06-04 @ 16:22:59
URL: http://klagaarn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0