Visst är det vår?!

Snön för en tynande tillvaro! I och för sig var det ingen sol idag, men det var många plusgrader. Fåglarna talar om att det är vår, takdroppet talar om att det är vår. Jag letade därför fram ett vår-foto att scrappa för ett tag sedan. Vad är mer vår än blåsippor?

Blåsippor är det säkraste vårtecknet för mig. Varje vår så gick jag och mamma och ibland någon eller båda av mina bröder ut för att leta blåsippor. Vi rotade runt under löven och plockade de små ludna knopparna när de var ungefär 1cm. Vi hängde dem sedan över kanten i en fingerborg och var SÅÅÅÅÅÅ stolta över vårfyndet. :) Fotot jag har scrappat är lite längre fram på våren, när de faktiskt blommor ute i naturen. Ute i somamrstugan så är marken helt blå på våren och det är otroligt vackert. Till den LO har jag använt mönstrat papper från Basic Grey och Ladybug. Fonten är Holiday från qk.

 

Dagarna rullar på i en otrolig hastighet känns det som. Det var inte längesedan det var helg ju, nu kommer det en igen... På lördag ska jag åka till Kristinehamn och pyssla ihop med Helene. Det ska bli roligt. Jag hoppas att inspirationen kommer tillbaka och att det känns okej att göra något igen. Annars får jag väl nöja mig med att dricka te och umgås, det är ju toppen det med!

 

Denna vecka har jag hunnit med att dricka te med både Diane och Lena. Otroligt trevligt. Jag ska göra sånt oftare. Ska försöka släppa lite på jobbet och faktiskt göra något vettigt istället ;) Det är så mycket man borde. Jag inser mer och mer att jag är något av ett kontrollfreak, även om jag bara har en mild släng av den 'sjukan'. Spontanintet och improvisation är inte riktigt min grej, trots allt!

 

Igår var jag och B tillsammans med vår klass och spanade in nya Tegnérskolan. Det blir så otroligt fint. Synd bara att den lila färgen i lärarrummet inte är i kemisalen oxå :) Det som blir bra i kemisalen är att jag kommer ha dragskåp och draghuvar till eleverna. Underbart! Tyvärr är salen inte så himlans stor dock. Det är det jobbigaste, att det blir små salar, men man kan väl vänja sig vid det med? För övrigt är skolan ljus och luftig, mycket utrymme åt eleverna, på bekostnad på antal salar och storleken på salar. Svårt att veta vad som är rätt och fel. Å ena sidan men å andra sidan. Nåja, det ska bli en spännande höst!

 

Dagens plus: Sluta tidigt

Dagens minus: Att jag inte gjort det jag borde gjort utan en massa annat istället....

Dagens fundering: Varför kom inte stämplarna på posten idag???



Kommentarer
Nina

Härligt med en vår-lo! Har tittat runt lite i din blogg! Vad mycket snyggt det är att titta på!

Grattis till vinsten i Mathias Frykholms tävling! Härligt bidrag!

2010-03-18 @ 20:25:23
URL: http://ninashobbyblogg.blogspot.com/
KatarinaR

Åh, den här Layouten ger verkligen vårkänsla!

Gillar de upprullade kanterna extra mkt!

2010-03-23 @ 21:48:09
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Annelie

Men så snyggt! Layouten, bilden.. ja, den den var helt enkelt så snygg!



Kram

2010-04-07 @ 08:46:15
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0