Kan man köpa sig lycklig?



Här har jag scrappat ett foto på mitt brorsbarn Tanja. Fick sms från min bror att de köpt något nytt på IKEA. Självklart åkte jag sanbbt som busen till IKEA för att se om det fanns några såna till salu även i Karlstad, men det gjorde det tyvärr inte.... Men men, jag håller fortfarande utkik. De mönstrade papperena kommer från Bo Bunny och jag inser att jag verkligen gillar deras papper. Fina färger och fina mönster. Ananrs har jag nog inga direkta favorimärken när det gäller papper....eller åtminstone har jag trott det. Jag har försökt sortera mina papper och jag ser att Basic Grey är helt klart överrepresenterat på mönstrade sidan. Ssenaste tiden har jag även köpt på mig en hel de My Mind's Eye. De är härligt tjocka och det är fina mönster och framsidan och baksidan är så otroligt fina. Under sorteringsdagen insåg jag även att jag antagligen inte behöver köpa papper på fem år eller något....men det är ju så svårt att låta bli.

I lördags var jag hemma hos Hellen och pysslade hela dagen. Det var jätteroligt och trevligt men svårt. Jag brukar alltid fyllas av inspiration när vi sitter tillsammans, emn denna helg var det tomt och lite krampartat. Jag bläddrade i tidningar och kikade på skisser, men inget kändes roligt. Jag gjorde en LO som jag blev nöjd med, saknar bara ett årtal på den, det kommer längre fram. Sedan gjorde jag en LO som jag inte alls blev nöjd med. SUCK!

Igår kväll satt jag och tittade igenom gamla foton. Hysteriskt roligt! Gamla foton från fester, till och med med folk jag inte vet vilka de är längre....skumt men sant. Jag fick raskt ihop en hel hög med foton som jag vill scrappa. Jag började med att scrappa foton på mitt arbetslag från år 2002. Kanske var det det som saknats, att jag bara har samma gamla foton och drar fram och tillbaka. Jag har nu en dubbelLO som ligger på bordet och jag tror att det snart är dax att limma ihop den. Har lite funderingar på än det ena än det andra än så länge.

Idag kom åk 8 tillbaka från PRAOn. Synd att de inte är borta en vecka till. Det var lagom tapp på lektioner för min del och nu har jag hux flux kommit in i IUP-perioden. Tycker inte det var längeseadn jag satt med omdömeslappar, men nu är det dax igen. Lagom skojigt.

Vad som däremot är skojigt är att det känns som lite vår nu. Snön sjunker ihop och försvinner, solen och ljuset är tillbaka. Så nu är det dax att köpa några nya skor. Funderar på ett par vita sneakers med gröna kackerlackor på. Ursnygga! Men jag har ju vita och gröna sneakers från förra året....ska man bry sig om såna småsaker?

Dagens plus: Jessicas glada pladder :)
Dagens minus: Sista lektionen
Dagens fundering: Påflugen?


Kommentarer
Sara-SaGam

Basic grey är mina favoriter! klappar på en hel hög här hemma.

2010-03-23 @ 22:56:43
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0