Jag hör bröllopsklockor

För ett tag sedan blev jag ombedd av kompisar att göra deras bröllopsinbjudningar. Jag fick fria händer att göra vad jag ville. Det är ju på gott och ont. Svårt att veta vad som är det bästa. Jag gjorde en massa olika förslag och det var roligt att de valde just den jag själv blev mest nöjd med. Den första jag gjorda. Konstigt det där...



De tyckte att det var fint med mönstrat papper, så jag valde att jobba med den prickiga varianten av cardstock. Den är otroligt fin. Jag hade nyligen fått hem mina nyinköpta siffror på posten och valde att använda dessa. Jag gilalr det långsmala formatet. Glitterdekorgummit från Panduro är superhärligt att jobba med. Enkelt att stansa i och det glittrar inte av sig. Vad passar bättre än ett rött hjärta. För att fånga upp den röda färgen knöt jag ett band i ryggen i samma röda färg. Efter att Anna och Sven fått se mitt förslag så kom de med önskemål. Att man skulle kunna dra ut själva inbjudan. Så det fixade jag till. Det blev väldigt fint. Som pricken över i:et så är hela inbjuden skriven med samma typsnitt som siffrorna är, supersnyggt. Synd att inte qk kommit på att släppa bokstäverna oxå :)

Så nu får jag ju tacka nej till Kronprissesans bröllop, jag går ju på detta istället :)

För övrigt så blir det inte så mycket med pysslandet nu för tiden. Det känns som om ingenting blir bra. Det mesta hamnar i papperskorgen. Självförtroendet har fått sig en törn. Men det kommer väl tillbaka. Jag har spanat in lite nya fina stämplar som jag vill köpa, och jag har tänkt mig att härma ett projekt jag sett i en tidning, eller två, eller tre.....många projekt är det, får se om det blir något klart eller om det bara blir drömmar.

Nu väntar en tekopp på mig, och en kelsjuk katt. Ska försöka få lite jobb gjort oxå.

Dagens plus: Mina underbara elever
Dagens minus: Insikten att hon faktiskt avskyr mig
Dagens fundering: När ska jag putsa fönster så att mina nysydda gardiner får hoppa upp?


Kommentarer
Christine

ja, putsa nu människa så jag får se gardinerna!

2010-03-15 @ 22:04:57
URL: http://christineo.blogg.se/
Anna

tycker ju fortfarande att de är jättefina! och du... du är ju hur bra som helst!

återigen ett stort tack för att du gjorde det så himla rätt och fint!

2010-03-15 @ 22:05:47
Elwa

Nej nej, putsa inte fönstren än! Vänta en månad... Jag blir så lätt stressad!

Ditt skapande har jag och många andra stort förtroende för, så bry dig inte om eventuella andras oväsentliga åsikter...

2010-03-16 @ 18:31:51
URL: http://elwa.se/galleri
Angela

Jättefint kort, verkligen!

2010-03-21 @ 16:05:43
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Abelmargit

This is a very good site. Thank you.

2011-03-24 @ 14:14:58
URL: http://abelmargit.blog16.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0