Boktips #19 - När jag hör din röst

När jag hör din röst - Stephanie Meyers



Detta är då andra boken i Twilight-serien. Nu är Edward och Bella ett par och man skulle ju kunna tro att allt vore frid och fröjd. Men icke! Bella firar sin födelsedag hemma hos familjen Cullen och där skär hon sig och när Edward ser hur hans vampyrfamilj blir alldeles till sig över blodet så funderar han på om inte Bella skulle ha ett bättre liv utan honom. Så han lämnar henne. När jag kommer hit i boken så gråter jag när jag läser.

Bella finner trygghet och lugn hos Jacob Black och försöker komma ur sin depression och gå vidare i livet. Men de gånger hon utsätter sig för fara hör hon Edwards röst i huvudet. Så självklart börjar hon då utsätta sig för fara titt som tätt.

Jag kanske inte ska avslöja allt som händer, ifall det finns någon som vill läsa den... :) Första gången jag läste boken så tyckte jag att den var betydligt sämre än den första boken. Men nu när jag läste den andra gången så tycker jag ändå att den är riktigt bra. Jag grips av de olika känslosvängningarna i boken. Jag beunderar verkligen Meyers som kan så skickligt föra berättelsen framåt. Som vanligt får man inte ha några problem med helt onaturliga händelser :)

BETYG:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0