Boktips #18 - Om jag kunde drömma

Om jag kunde drömma - Stephanie Meyer


För att vara på den säkra sidan har jag läst boken 2 gånger :) . Det började för ungefär ett år sedan när en av tjejerna i min dåvarnade klass pratade om dessa Twilight-böcker och att de var så himla bra och att jag var TVUNGEN att läsa dem. Kändes inte riktigt som om jag och en 16årig tjej skulle ha samma smak när det gäller böcker. Men hon var ihärdig! Hon tog med boken till skolan och jag fick den i min hand. Så klart jag var tvungen att läsa den.

Det tog nog ungefär två kapitel, sedan var jag helt FAST. Ja visst är det tonårsböcker, ingen tvekan om den saken. Jag som inte brukar vara så överdrivet förtjust i kärleksromaner blev helt såld på denna omöjliga kärlek mellan vampyren Edward och människan Bella. Språket är ju väldigt enklet och boken är väldigt lättläst, man fixar den på ett par dagar.

Andra gången jag läste boken fick jag den boken där även Edward ger sin vinkel på deras första möte, kasnke något jag kunde klarat mig utan. Men jag gillar idéen. Vore ju annorlunda med böcker som handlar om samma sak, men från hans synvinkel istället.

Nu har jag sett filmen femtielva gånger oxå och det är ju kul att göra en jämförande analys. Jag gillar filmen otroligt mycket, men boken är betydligt betydligt bättre.

Jag är helt övertygad om att jag kommer läsa om serien igen, jag är hopplöst lost i kärlek, smärta, sorg, vampyrer, varulvar och annat märkligt. Jag förstår inte själv hur det gick till....

BETYG:


Kommentarer
Diana

EDWAAAAARD!!!!!!

2010-03-14 @ 21:10:56
URL: http://sayurii.blogg.se/
Therese Thörner

Ja gillar oxå den blandningen me "kärlek, smärta, sorg, vampyrer, varulvar och annat märkligt" Buffy å Vampyrerna va inne ett tag... =o)

2010-03-15 @ 21:20:50
URL: http://hotmail.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0