Nu är det verkligen sommar

Javisst är det sommar. Solen skiner varje dag. Jag har semester. Jag har fått mygbett. Jag hör svalorna. Jag äter jordgubbar och dricker rosévin. Det är underbart!

Från skolavslutningen och fram till nu har jag mest ägnat mig åt att göra dels sånt jag måste göra men oxå sådant som får mig att må bra. Det jag måste göra är städa, putsa fönster och såna där tråkgrejer. Det som får mig att må bra är att läsa böcker, umgås med vänner, kika in i pysselaffärer (både irl och på nätet). Så övar jag på att ta dagen som den kommer. Jag borde lära mig att bli lite mer impulsiv....men hur övar man på det egentligen?

Till skolavslutningen gjorde jag en hel drös med kort till såna som ska sluta alternativ bara såna som man vill tacka lite extra. Många blev lika varandra så jag visar inte riktigt alla..... :)



 

Ja den stilen blev det.....när man ska göra många kort på kort tid så är det otroligt bra med fotostämplar. Hittade ett par tre stycken som ligger oanvända, så jag ska försöka använda dem snart. Den stora solrosen lockar massor just nu.... Monterade härom kvällen några nya stämplar från Paperbags studio. Ska försöka sätta mig och få lite tid att göra något collagigt. Dax att dra fram Cherrypie-stämplarna kanske? Men just nu är det inte så lockande. Sitter med en LO som jag kört fast med...hoppas på att några knutar ska lösa sig snart så den blir gjord. Det är en skisstävling så det vore ju fiffigt om den blev klar innan datumet är utgånget...

 

19 juni var jag på bröllop. Det var Anna och Sven som gifte sig och det var ett härligt bröllop. Det var otroligt vackert i kyrkan, är det inte alltid det förresten? Den följande bröllopsfesten var otroligt rolig. Skrattade och skojade hela natten lång. Det var bara i kyrkan som tårarna trillade. :) Jag hade ju gjort placeringskorten och det såg faktiskt ritkigt snyggt ut när vi kom in till borden. Mitt såg ut såhär

Jag tycker typsnittet är jättefint. Det är ju det som hör ihop med siffrorna som jag använde till inbjudningarna. Varför har inte Qickkutz fattat att de ska göra alfabetet oxå? Nu när jag gjorde placeringskorten är jag i och för sig tacksam för det, för nu skrev jag ju ut på datorn och tjopp tjopp så var det klart. Perfekt! Tyvärr tog jag lite lite foton på tillställningen, men har fått löfte från brudparet att det finns andra som har foton. Jag har ju tänkt att scrappa lite.

 

Nu ska jag äta jordgubbar från Ängebäck och kika på min LO och se vad det blir av det. Sedan blir det att läsa vidare i Thomas Bodströms bok 'Rymmaren'.

 

Dagens plus: Lunch med Jessica

Dagens minus: Bli väckt av den galna mamman i lägenheten under mig

Dagens fundering: Ryggradslösa djur är väl även djur det med?



Kommentarer
Gunvor

Jättefina kort Agneta! Vill du ha boktips? Jag läser just nu Bodil Malmstens böcker -älskar hennes sätt att skriva korta betraktelser (blogg i bok) och ändå fånga företeelser på pricken.



Kram, Gunvor

2010-06-28 @ 22:58:25
URL: http://gunvors.blogg.se/
Chruss

NJUT!!!!

Så säger jag till mej själv varenda dag - trots att jag fortfarande jobbar, men pauser, kvällar m m är till för att njuta av.

Bodströms Lobbyisten är också bra!

2010-07-01 @ 09:18:13
URL: http://chruss.blogg.se/
Sara-SaGam

Vilken härlig stämpel på kvinnan i cerise bikini. Varifrån kommer den?

2010-07-07 @ 22:54:54
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0