Stina - min farmor

Jag visar fler LOs som var med i min fasters julklappsalbum


Här är ett foto på min farmor. Tyvärr vet jag inte när det är taget. Förr i tiden så skrevs det inte så mycket i fotoalbumen... Fotona är mest bara insatta lite hipp som happ och i bästa fall kan det stå ett namn på baksidan på fotot. För mig som aldrig sett fotona är det ju då jättesvårt att veta vad det är jag ser...

Hittade ett papper som jag tycker passar bra ihop med Stinas klänning. Om färgerna vet jag inget, men jag tror inte att papperet visa kläningens färger :) Här har jag använt ett av mina nyaste alfabet, det är Stardust. Jag tycker det är så otroligt snyggt. Okej att det är lite stort, men jag tycker inte att man ska avskräckas för den skullen, man behöver inte alltid skriva hela titeln i samma font. Även om jag har svårt att kasta mig ut i galenskapen och göra det med olika storlekar och fonter. Det är konstigt det där, jag kan se någon göra något som jag tycker är supersnyggt, men när jag själv gör så så blir jag inte alls nöjd. Jag måste börja öva och inte göra så som jag alltid har gjort...

Den här helgen har jag tagit det lugnt. Har umgåtts med vänner men även tagit det lugnt här hemma. Vaknade lördagen med en präktigt munsår. Fattar inte riktigt hur det gick till, brukar alltid känna att det sticker lite innan det bryter ut, men denna gång, ingen förvarning alls. Så man får väl tacka förkylningen för detta. URK! Nåja, förkylningen är i stort sett borta...så de tär jag glad för.

I början på veckan så var jag och mina kollegor på den skolan som vi ska flytta in i till hösten. Stora renoveringar utförs och det blir så otroligt snyggt. I lärarrummet är det en mörkt lila fondvägg. Typ Löfbergs-lila. Så otroligt snyggt.

I 'min' kemisal finns det numer dragskåp och draghuvar. Strålande bra. Nu kan man göra lite andra laborationer plus att det luktar inte så äckligt när man eldar papper eller labbar med smörsyra. Det såg jättebra ut. I och för sig saknade jag ett kemikalieskåp, kommer inte få plats i bara två skåp. Så jag jag hoppas på lite ordning och reda och att det kommer dit ett till.

Idag har jag suttit och börjat stansa ut grejer till en beställning som jag har fått. Roligt att få det förtroendet, jag känner mig verkligen stolt och glad. Hoppas jag känner mig glad om 14 dagar när allt ska vara klart oxå och att jag inte har tröttnat då :) Imorgon ska jag köpa papper så att jag kan komma igång ordentligt.

Har några foton jag ska scrappa oxå. Fotona är vackra och jag har papper som jag har tänkt mig oxå, men det är svårt att komma igång. Vill göra något alldeles extra, men vet inte vad. Får låta det ligga till sig lite till.

Kikade in i Mazzarins webshop för att spana in de nya stämplarna från Stampsmith. Det var ju livsfarligt! Har hittat många som jag vill ha. De är så otroligt fina. Så det blir nog en tripp till Kristinehamn på lördag. :)

Dagens plus: Jag har städat i ordning i pysselrummet (som iofs snart kommer vara lika rörigt igen :) )
Dagens minus: Sprucket munsår
Dagens fundering: Är det inte sportlov snart?


Kommentarer
KatarinaR

Så fint du scrappat fotot på din farmor.

Blir faktiskt sugen på att scrappa äldre foton jag också.

Roligt att du kikade in hos mej, och välkommen tillbaka!

2010-02-04 @ 12:03:23
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0