Long time no see....

Det var ett bra tag sedan som jag skrev något här i bloggen. Egentligen vet jag inte varför, men jag tror det beror på att jag hela tiden har så mycket annat jag ska göra.....än det ena än det andra.....återigen swischar veckorna förbi i en vådlig fart....det gäller att försöka stanna upp en stund och fundera på vad det är som händer.

Jag har pysslat lite (inte helt otippat....). Jag fortsätter med mitt släktalbum. Nu har jag framkallat en massa foton från min släkt på pappas sida och här är min försa LO som jag har gjort för Mazzarin.

Det här är ett foto på min farmor och hennes syster. Tyvärr vet jag inte från vilket årtal, jag vet heller inte vid vilket tillfälle kortet är taget. Men jag bedömer att fotot är från 1930-talet och de båda är utrustade med gevär. Frågan är om det är bara för fotot som en kul grej de står där, eller om de verkligen var med ut och jagade.... Min farmor var för mig inte en 'vanlig tant'. Hon gjorde lite mer som hon ville och för mig så visar fotot just detta. Papperet jag har använt är från Basic Grey och jag bara älskar färgerna!!!!

 

Jag har även insett att min släkt inte bara går bakåt i tiden utan även finns här och nu. Jag har därför gjort en LO på mig och mitt brorsbarn. Även denna är för Mazzarin.

 

Fotot är ju då nio stycken småfoton som jag har trixat ihop till ett enda stort foto och sedan framkallat. Tack J för att du hjälpte mig att räkna :)

 

Vad händer annars i livet? Jag jobbar.... När jag tänker så, så känns mitt liv inte som något skoj direkt, men sedan isner jag ju att helgerna rullar på med roliga grejer utan att jag ens märker det, eller vad man nu ska säga. :)

 

I helgen som precis passerade så var jag på kräftskiva. Superskoj. Det var ungefär en reunionfest, för oss som hängde ihop i ett gäng för 10 år sedan när vi pluggade. Då hade vi underbart roligt tillsammans och lördagskvällen var en tripp tillbaka till 90-talet. Det tog väl ungefär 5 minuter innan vi trillade tillbaka i gamla skämt, gamla roller, gamla vanor. Det var verkligen jättetrevligt och vi var alla överens om att vi behöver ju inte vänta tio år till...

 

Dagens plus: Ett underbart härligt höstväder

Dagens minus: Mörka mornar med is på bilrutan

Dagens fundering: Varför fattar han ingenting? Eller gör han?

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0