Boktips #9

Nattfåk - Johan Theorin


Sådärja, det var jag snart gjort att läsa denna bok. Låg och läste igår kväll och kunde inte släppa boken. Det gick bara inte. Jag försökte, men efter två minuter tände jag lampan igen och fortsatte läsa, tills jag blev klar.

Denna gång är det vinter på Öland och då kommer vinterstormen - Fåken.

Det första som slog mig var likheterna med Ajvide Lindqvist bok Människohamn
1. Det är vinter.
2. Det är fyrar involverade.
3. Det är övernaturligt.
4. Det är stor sorg i familjerna.
5. Böckerna är ruggiga och ruggigt bra!

Jag gillar Theorins sätt att skriva. Jag blir fängslad av karaktärer och platser och jag blir verkligen berörd. Nu väntar jag på nästa bok, det borde väl möjligan kanske vara vår på Öland då?

Om du är en sådan som gillar deckare/kriminalgåtor/skräckromaner (boken hör till alla genrer tydligen...) så får du inte missa Theorin. Absolut inte!

Betyg:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0