Var är julstämnignen?

Jag har verkligen försökt att hitta den. Men det är så svårt att hitta den bland allt regn coh mörkret.

Mycket har ju hänt sedan sist så klart... Jag har hunnit att fylla år, tack för all uppvaktning! :) Det har även hunnit att bli december...hur nu det gick till. Jag lite efter i planeringen (som vanligt...). Nu är det betygdax, och det är dax att köpa julklappar, dax att göra julkort, dax att städa, dax att avtacka, dax att....försöka få julstämning och ha et gott humör. Vissa saker är lättare än andra :)

Jag har börjat med julkorten iaf. Idag har jag mest suttit och målat och hoppas på att montera en hel del i veckan som kommer. Vore skönt att vara klar med många innan helgen.

Det är dock inte bara julkort som blir till. Fick en beställning på tack-kort och gjorde två stycken mycket snarlika. Har använt stämplar från Octoberstamps och Cherry Pie och text stämplen är från Nordic Art Stamps.


Cherry Pie-ansiktet är relativt nyköpt men har inte använts förrän nu. Bättre sent än aldrig :)

Här har jag använt stämplar från Hero Arts, Octoberstams och Reprint. Inte traditionella julfärger, men det är det jag gillar. Det gulorangea är även otroligt guldskimrande tack vare glimmermist. Blomman såg jag först i en blogg och sedan i Magnolia-tidningen. Den är otroligt fin tycker jag, så jag har några liggandes på lager. Tack Annette för lånet av stansar. Passade även på att använda mina Nestabilite-dies, fick ju ispiration av Diane, så jag tror några julkort kommer se ut som dessa i år :)

 

Här är det stämplar från Whiff of joy (Tack Diana) och Inkido. Det är ju så roligt med färgläggning, men jag brukar vara för stressad för att hinna. Så nu försöker jag måla så mycket som möjligt så får vi se hur långt det räcker :)

 

Imorgon ska jag beställa en massa foton så att jag kan scrappa under lovet är min plan. Skönt som avkoppling. Funderar på om jag ska planera ordentligt och ta med lite grejer när jag åker till Tranås och försöka få lite gjort där. Undrar om det är värt besväret liksom?! Har en förmånga att vilja använda det som jag inte har med mig....

 

Näe, nu är det dax att ge sig i kast med senaste Dan Brown-boken. Har hunnit med ett par böcker, men har inte skrivit om dem, men det kommer snart. Kanske inte denna vecka då denna är lite lätt hysterisk...

 

Dagens plus: Att jag äntligen fick fram twinklarna och målade

Dagens minus: Att min fina ärvda ljusstake inte lyser *snyft*

Dagens fundering: Kan man ångra något som någon annan gjort???



Kommentarer
Chruss

Dan Browns senaste läste jag nyligen - tyvärr i sängen så det gick lite fort ibland och enligt maken hade jag både högläsning och bläddrade som tusan..;-D Nåja, den tål att läsas om...

Fina kort, gillar träden och cherry pien!

2009-12-07 @ 14:09:28
URL: http://chruss.blogg.se/
Sara - SaGam

Vad kul att få se lite julkort gjorda av dig. Kikar in här titt som tätt och låter mig inspireras.

2009-12-07 @ 21:47:54
URL: http://sagam.blogg.se/
Annelie

Jag vet inte heller var julstämningen är... inte är den här i Enköping hos mig iaf hur mycket jag än bakar med saffran, torkar apelsiner och använder nejlikor.



Ska bli spännande att höra vad du tycker om tryfflarna!



Kram

2009-12-07 @ 23:48:43
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0