Vita-stenen-uppdraget utfört!

Fick ett ganska knivigt uppdrag som jag inte har löst på flera månader. Men nu har jag till sist lyckats med det.


Jag vill inte visa upp hela bilden, utan väljer en liten bit. Det hela är väl vad man kan kalla för oförklarligt :) INSANE kanske?

Efter en stökig tid på jobbet är det nu äntligen påsklov. Gudomligt skönt. Jag har inte blött näsblod på en vecka, och det måste vara ett gott tecken. Det borde bero på den underbara Tranås-luften som krupit in i näsan senaste tiden. Efter en personalfest med tema Bowling (som för övrigt klassas som kärring-sport) och ett par vinglas (för mycket?) kan vad som helst hända. Och det gjorde det :)

På fredagen styrde jag kosan mot Tranås. Fritz trilskades lite, men inte medvetet....han gillar inte att krypa in i transportburen, men har inget emot att åka bil. Fattar inte varför han ska vara så bångstyrig!

Påsken firades med familjen och släkten och det var väldigt trevligt och gemytligt. Allt blev så klart bättre av att solen sken och fåglarna kvittrade. Nåja, fåglarna hörde man inte eftersom det var så många andra ljud...men ändå :) roade mig med promenad, läsa bok, plocka blommor (blåsippor, både blåa, röda och vita), rätta biologiprov och bara umgås med familjen. (Blåsippor är fridlysta och får inte plockas i Stockholms, Skåne, Hallands, Västerbottens och den del av Västra Götalands län som utgörs av före detta Göteborgs- och Bohus län.). Jag hade även tid att få träffa Wilgot, och hans stolta föräldrar! Tyvärr hade jag ju glömt paketet till honom hemma, men jag ska skicka det istället. Jag hade dock gjort ett kort till honom.



Som vanligt var det en ursöt bebis. Okej att han skrek när han fick ligga i min famn, men till min glädje skrek han även hos sin mamma och sin pappa :)

Har gjort fler kort.



Ett grattiskort. Märks det att jag gillar de där paisley-papperena från bg? Har använt dem på jättemycket senaste tiden. Men nu tror jag att de är slut....




Här har jag stansat i dekorgummi och jag blev jättenöjd. Ska prova med lite andra alfabet oxå. Man kan aldrig prova för mycket :)

Idag har jag träffat Jonas och fikat med honom. Trevligt. Saknar att vara kollega med honom. Vi hade väldigt kul tillsammans och vi drog upp lite nya planer. Bara på skoj så klart, men ändå en svindlande tanke :)

Senare under dagen så rättade jag mer prov (tar de aldrig slut???) och har även gjort två stycken nya ringar. Visar upp dem en annan dag. Nu är det sovdags, imorgon är det Säffle för att jobba...

Dagens plus: Fika med Jonas
Dagens minus: Onödig (?) ångest
Dagens fundering: Vilka foton ska jag framkalla?



Kommentarer
sari

vilka söta kort!! =) Dom små bebis fötterna är en favorit!

2009-04-16 @ 09:41:50
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Sara - SaGam

Hej hopp,

surfar runt för lite inspiration. tror minsann att det blir lite skapat i kväll... och fixa de till datorn är ju inte jättesvårt:-)

2009-04-21 @ 18:02:49
URL: http://sagam.blogg.se/
Annelie

Finfina kort som alltid.



Ses vi på lördag?



Kram

2009-04-23 @ 06:53:27
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0