Man ska prova!

Ibland får jag idéer när jag läser tidningar, kollar bloggar och sådär. De brukar ligga till sig i huvudet och till sist provar jag. Jag hittade ett kort där man hade präglat i metall, så jag köpte ett par metallark på clas ohlson... Jag tyckte ju att de var tunna och fina, men när man ska prägla så är det tunnare än tunt som gäller. Metallen blev alltså bara liggandes. Men så kom jag på att jag kunde köra den med embossingdie i min CB. Det gjorde jag ju så klart. :)


Jag använde embossingdien med siffror. Efter det så drog jag över med svart akrylfärg för att få siffrorna att framträda ännu mer. Så hittade jag ett par gamla tårtljus i en låda i köket, efter lite modifierna av hållarna och lite klister så fäste jag fast dem med gluedots. Lite organzaband piffar till det mesta (för att inte tala om glitterlimmet.... :) )

Allt är monterat på brunt cardstock och det mönstrade papperet är från Basic Grey. Bokstäverna är Ginger och stansade med qk. Så var kortet färdigt. Då skickade jag in det till skiss-tävlingen på Pappersarken.se och där vann jag :) TJOHEJ! Så nu ska jag få papper från Daisy Bucket i pris. Det blir bra det, för det är väldigt fina papper! *GLAD*

Jag har även använt embossingdies på acetat. Det blir ju hur fint som helst.

Här har jag använt snö-dien (som jag bara måste köpa på mässan, för den kan jag bara itne sluta använda!) och lagt lite glitterlim i några flingor och sedan på framsidan har jag fäst några vita utstansade snöstjärnor från qk.

Blev ju utmanad av Chruss. Det gäller böcker och det är ju alltid skojigt. :)

Vilken bok läste du senast?

Jag håller på med "Iskallt spår" av Stephen Booth

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

Det är nog rätt lika många av varje sort :)


När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller

tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra

bara hälften kvar" ..

Det beror på hur boken är. Ibland blir jag förvånad och besviken när den tar slut, ibland känns det som om den aldrig tar slut....


Hur väljer du böcker du vill läsa?

Jag impulsköper ibland böcker och hoppas på det bästa :) Annars är det rekommendationer av vänner och bekanta eller oxå är det från listor elelr media som gör min intresserad.


När blir en bok för lång?

När den inte tilltalar mig


Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Nej, jag läser helt på svenska, emn borde läsa på engelska för att träna upp språket lite......men jag orkar aldrig...

Vilken bok blev du senast berörd av?

Jungfrudansen (av Stephen Booth) som jag senaste läste klart


Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?

Ja det kan jag, men det bär mig emot..... Det är inte många böcker jag inte har avslutat...


Vilken bok lämnade du senast?

"Dumskallarnas sammansvärjning"

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Kriminialromaner/deckare


Rekommendera fem författare!

Stephen Booth, Dean Koontz, Camilla Läckberg, Karin Alvtegen och Håkan Nesser

Så, den som vill ta med sig utmaningen får gärna göra det !!
Och, jag utmanar:

Christine - du bloggar ju aldrig men du läser många böcker.....
Ami - som säkert inte har tid att läsa :S
Anna - som borde läsa mycket nu :)

Dagens plus: Resan till Säffle. Det var länge sedan jag skrattade så otroligt mycket och så hjärtligt. Vi var så fnissiga och trötta.
Dagens minus: Att folk säger saker man trodde var hemliga och skapar otrevlig stämning.
Dagens fundering: När ska jag hinna allt jobb? Hur ska jag orka? (Men snart är det lov!)


Kommentarer
Ulrika

Vilka fina kort! Verkligen en läcker effekt med embossad metall ...

2008-10-22 @ 23:51:23
URL: http://ullespyssel.blogspot.com/
Ammi

Jisses så snyggt det var med metallen, och snöflingorna...har alltid varit anti maskiner till scrapping, men man kanske skulle börja fundera på att skaffa en liten bug, hmmm....:-)

2008-10-23 @ 08:32:02
URL: http://www.ammi76.blogspot.com
Monikan

Snyggt med metallembossingen! Vad är det för metallark du har använt? Tror att det måste bli en tur till Clas Ohlson för mig efter detta läckra tips!

2008-10-23 @ 09:09:39
Anette

Me en sån häftig effekt med metallen. Måste nog testas ;o)

2008-10-23 @ 13:02:30
URL: http://anettej.blogg.se/
Camila Millas

Det var läckert!!



Kram

2008-10-23 @ 15:26:57
URL: http://millaas.blogspot.com/
Ingrid - Inola

Har aldrig tänkt på att man faktiskt kan embossa andra material än papper. Det blev ju en jätteläcker effekt med metall. Ska testa acetat också. Tack för fina tips!

2008-10-23 @ 15:52:25
URL: http://inola.blogg.se/
Ami

Jag har nu antagit utmaningen. =P

2008-10-23 @ 16:48:37
URL: http://ami-summermoon.blogspot.com/
Chruss

Vilka snygga kort, metallarket var ju bara för läckert!!! Embossa acetathar jag gjort..

Kul att läsa om dina bokäventyr!

2008-10-23 @ 22:29:00
URL: http://chruss.blogg.se/
Elisa

Jag testade acetat i går, det blev fint! Det här med metall är ju förstås något att prova, du har verkligen lyckats fint med kortet! Grattis till vinsten!

2008-10-23 @ 22:37:48
URL: http://www.elwa.se/galleri
Nettan

Det var ett tag sen jag var in till dig. Vad mycket fint du gjort! Den med metallarket var läckert.

Ha en skön helg.

2008-10-24 @ 11:53:41
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/
Sara - SaGam

det här med acetat och embossingdies har jag tänkt testa. hmm...metallen var ju sååå läcker. co får besök av mig. kul att testa nytt!

2008-10-28 @ 22:38:10
URL: http://sagam.blogg.se/
Linda med barnaskaran

Hejsan!



Sjukt snyggt! :-) Du är verkligen uppfinningsrik, min vän.



Jag hoppas att allt är väl, trots stress och press. Brevet väntar fortfarande men jag ger mig inte!



På återhörande,



Kram

Linda

2008-10-29 @ 21:13:41
Hellen

Vad kul att du vann med det fina kortet som jag nu får njuta av!!!



Kram

2008-10-30 @ 22:00:01
lenislenis

Va' snyggt det blev m metallen i embossfoldern! Kanonläckert! Det tipset tror jag att jag själ ;-)

2008-11-03 @ 00:32:30
URL: http://lenislenis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0