HÖSTLOV

Det har knappt börjat förrän det är slut. Hur gick det till egentligen?

Man kan ju tro att jag inte uppdaterar min blogg för att det hände ringet spännande i mitt liv, men jag tycker att det känns precis tvärtom. Det händer de mest oväntade ting och jag pysslar mycket och jag jobbar mycket. Bloggen kommer visst i andra hand....men nu är det dax att ändra på det!

Det har varit Stämpel och Scrap-mässa i Karlstad. Då jobbade jag för Mazzarin genom att sitta och göra kort och dema grejer. Det var jätteroligt och det var kul att träffa så många bekanta. Det är roligt med den här hobbyn, för amn lär känna många olika människor. Det är en hel del jag har kontakt med via msn och bloggar och mail (typ internet kan man sammanfatta det med) och det är alltid kul att säga hej i riktiga livet oxå. Det blir ju på mässor man springer på varandra.


Här sitter jag och grejar med något vad det nu kan tänkas vara. Skulle tippa på en flaskhållar-kartong-moj. Vill du se fler foton från mässan? Kika in här så får du se bilder från vår monter. Det var en underbart härlig helg och jag var helt trött efteråt. Jag passade på att shoppa lite. De två akrylfärgerna från Adirondack som jag har saknat, Red Pepper och Mushroom hamnade högst på listan. Sedan blev det stämplar från Prickiform, Stämpelgården och Inkywings. Det är kul att se att det är så många svenska företag som satsar på helt egna stämplar. Det blev oxå lite annat smått gott, mikropärlor, UTEE, stämpeldynor och lite sådant småplock. Ett storplock blev det iform av en Bind It All. Den står fortfrande kvar oöppnad....kanske på jullovet?

Under lovet har jag även varit i Kristinehamn och pysslat tillsammans med M i hennes nya pysselrum. Åh vad fint det var där, och så trevligt det var. Hoppas på fler trevliga stunder där!

Jag har även träffat en annan M, ingan av de M som jag någon gång tidigare nämnt i min blogg. En helt ny M kan man säga. På tal om M, visst borde man se den nya Bond-filmen? Den kan nog var riktigt bra, jag gillar ju Bond.

På pysselfronten så håller jag på med utmaningarna på Scrappa.com som är knutna till scrapopol. Utmaningen tills på onsdag är att skapa i komplementfärger. Shit. Ska försöka hinna på tisdag, det kan gå. (Det måste gå...) Sedan har jag ju gått med i årets Stämpelstafett på Stampelsnack.se. Det har dragit igång och det kortet ligger just nu på tork, 3d-lack är ju alltid kul :) Alla dessa utmaningar gör ju att det pysslas mycket som inte kan visas i bloggen. Men jag ska försöka hinna göra sådant som kan visas oxå.

Nu ska jag gå och sova iaf, är trött och imorgon måste jag ju upp tidigt, sådär äckligt tidigt att man bara dör. Kommer säkert vara halt ute oxå, men jag har ju vinterdäcken i kofferten....de är en bit närmre nu....

Dagens plus: Otroligt vackert höstväder
Dagens minus: Att M ställde in fika idag (igen)
DAgens fundering: Varför gör alla som målar människo-stämplar av framför allt två kända svenska märken alltid tre vita prickar på kinderna? Ska det föreställa fräknar, varför är de i så fall vita? Ska det vara någon typ av high-light, varför är det då just tre prickar? Jag förstår liksom inte själva grejen med prickarna. Kan det vara som så att bara för att en gör det så måste alla andra oxå göra det, utan att reflektera? :)


Kommentarer
Lena

Det där med prickarna har jag också funderat på.. Kanske vi får svar på den gåtan snart ;)

2008-11-02 @ 23:05:30
VeronikaP

Prickarna på kinderna är väl inga fräknar, de sitter ju mest på näsan... :-) Skulle tro att det är highlights och min tolkning är att det inte är så snyggt med ett streck på kinden. En prick gör inte till eller från. Två prickar är bara två prickar. Tre prickar skapar en rund form på något sätt, så som kinderna är.



Kul att träffa dig på mässan. Jag hann inte mer än rusa runt där med Axel i släptåg.



Påminn mig när det ska röstas i Stämpelstafetten, måste rusa dit och kika!!



Ha det gott! Bond är inte fel tror jag!

2008-11-03 @ 18:26:54
URL: http://veronikap.blogg.se/
Carro

njadu, den lär flytta upp till vinden, eller hem till dig?!

2008-11-04 @ 09:39:32
URL: http://smastad.blogg.se/
Annelie

Efter att du visade mig tekniken med kladdkritorna har egna såna beställts. Här ska kladdas S



Även jag gör 3 prickar på varje kind. Vet inte varför mer än att det ser så "naket" ut på kinden annars.



Kram kram

2008-11-04 @ 18:15:02
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Coma

Det var trevligt att se dig på mässan, det var ju inte igår precis ;)



och ja... jag har oxå funderat på prickarna...



Kram

2008-11-05 @ 16:54:34
URL: http://coomaa.blogspot.com
Annelie

Bokstäverna på grattiskortet är stickers som kom med i månadspaketet i oktober från Scrapbook Nook. Jag gillar det massor också och hade gärna ett likadant till Grodan t.ex.



Jag väntar in Jolly Gift Set vilken dag som helst och suktar även efter Nutmeg, men det är sååå svårt att hitta. Tror det får bli Ebay.



Kram kram

2008-11-06 @ 07:54:42
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0