15 år...

Hittade en rolig utmaning som gör att jag får rota lite i mitt minne.

För 15 år sen (1993):
Tog studenten i Tranås.
Flyttade till Karlstad i augusti 1993 för att börja plugga vid Högskolan. Had ekommit in på Basåret och var direkt-antagen till Lärarlinjen efter det. Inget att tveka på. Utan att känna en kotte eller veta något om staden flyttade jag in i en ett på Kronoparken. Nervös till en början men oj vilket roligt läsår jag hade.

För 10 år sen (1998):
Levde som en glad student, mer glad än student. Kom in i en svacka och pluggade inte så mycket som jag borde. Jag blev sambo i en etta i Viken detta år. Allt kändes skojigt.


För 5 år sen (2003):
Förlovade mig i början av året och var singel i slutet av samma år. Med andra ord ett känslomässigt kaos på alla plan.


För 3 år sen(2005):
Tror det var detta år som jag fann stämplingen och slukades snabbt av denna underbara hobby.

För 1 år sen (2007 ):
Oron på jobbet var total, allting var konstigt och inget visste man (ingen större skillnad mot nu, men ändå). Hade gått ner mycket i vikt och var väldigt stolt över mig själv,

För 3 månader sen (januari):
januari är sämsta månaden varje år, minns bara mörker, regn, snö, slask och tidiga mornar....

Igår (25maj):
Söndag med sol (och blåst). Satt hemma och rättade lite inlämningsarbeten i kemi. Städade och scrappade till mitt album som ska ges bort. Blev riktigt nöjd och riktigt missnöjd....

Idag (26Maj):
Sitter nu på jobbet och ska ta tag i att skriva varningar till de elever som riskerar att bli underkända i mina ämnen. I eftermiddag ska jag sy på min väska och sedan är det långkonferens med arkitekten som har ritat den nya skolan. Det kan bli hetsiga diskussioner, men jag önskar mest något läckert att titta på. Jag tänker inte lyssna på gnällisarna idag.

Imorgon (27Maj):
LÖNINGSDAG! (Men det studsar ut lika fort...) Ska försöka genomföra en matteuppgift i min klass i den kurs som jag har påbörjat.

Om ett år (2009):
Hoppas på att ha tappat ännu mer i vikt, målvikt vore skojigt. Det är lite stiltje nu så det vore skönt att bli klar med det någon gång. Får väl ta tag i det i år för att bli klar nästa år... :)
Hoppas på lite kärlek i mitt liv oxå.
Kan man vara miljonär så vore det önskvärt oxå, men viktigaste är att jag mår bra och att min familj och mina vänner har det bra oxå.
Hoppas hitta lite fler vänner oxå, de gamla börjar ta slut.

Utmanar den som läser att göra sina 15 år (speciellt Christine ;) )
skriv en rad så kommer jag och kikar!


Kommentarer
Jimmylotte

Very interesting & professional site.

2009-03-09 @ 08:03:08
URL: http://jimmylotte.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0